Des del 17 de maig fins al 20 d’octubre de 2019, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona acull l'exposició Territoris indefinits, una mostra que reflexiona sobre la noció de territori en un sentit expandit del terme, que va més enllà de la geografia i comprèn qüestions d’identitat, cultura, història i temps, dins el marc del llegat colonial. A través de l’obra d’artistes provinents de geografies i diàspores diverses, l’exposició analitza l’empremta persistent de la repressió colonial i el desempoderament de les poblacions natives. La colonització no va ser només territorial i econòmica, sinó també cultural a través de la imposició d’estructures de coneixement i formes de representació. L’evocació de la memòria i la revisió de narratives històriques posen de manifest la manera en què estructures imposades fa segles van establir uns paradigmes que s’han perpetuat fins avui. Els artistes inclosos en l’exposició són: Maria Thereza Alves, Lothar Baumgarten, Black Audio Film Collective, Alán Carrasco, Mariana Castillo Deball, Sandra Gamarra, Jeffrey Gibson, Maryam Jafri, Kapwani Kiwanga, Naeem Mohaiemen, Daniela Ortiz i Xose Quiroga, The Otolith Group, Pala Pothupitiye, Superflex, Munem Wasif i Dana Whabira. Una peça central de l’exposició és la pel·lícula de Naeem Mohaiemen (n. 1969) Two Meetings and a Funeral (2017), que entreteixeix meticulosament imatges d’arxiu i noves filmacions amb la narració de l’historiador Vijay Prashad (n. 1967). D’altres obres exposades aborden l’empremta de la repressió i la despossessió colonial, així com els procediments mitjançant els quals les potències imperials han exercit el control a través d’estructures epistèmiques com la cartografia política i la llengua.