Naves Matadero estrena Corps Noir, un autoretrat coreografiat on el canadenc Stéphane Gladyszewski, ballarí i artista visual, desplega un llenguatge surrealista propi en què combina la matèria, el cos i els somnis encisadors. Una obra d'art escènica on el seu cos, els objectes que disposa i les imatges projectades en ells, desperten noves emocions. Gràcies al 'vídeo tèrmic', inventat pel mateix artista, les imatges apareixen i es modifiquen interactuant amb el cos que es converteix en un llenç al servei del subconscient.
La peça escènica podrà veure a la Nau 11 els dies 30, 31 de maig i l'1 de juny. En Corps Noir, Gladyszewski tria convertir-se en el medi del missatge, exposar el seu jo interior i produir un explosiu autoretrat basat en la complexitat de la seva identitat i les construccions fantasmagòriques de la psique. En aquesta peça, plena de poderoses imatges fetals i eròtiques, el pare serveix com a matèria primera en la qual el fill buscarà la seva identitat, la seva autoimatge i algunes referències sobre les quals construir la seva virilitat.
En paraules de la prestigiosa historiadora de la dansa Michèle Febvre: "Per invocar el subconscient, Gladyszewski se sotmet a una pàgina del test de Rorschach en la qual projecta l'incert trencaclosques de la seva vida: la naturalesa recurrent de l'obsessió, el parlar de paraules que no es poden parlar i la confusió de sentiments. S'obre al desconegut, obre les comportes del pare, el sexe, el desig, el naixement i la mort ". Aquesta peça és un basar del subconscient i de la memòria on els objectes i el cos de l'artista (que serveix de tela) mostren diferents textures, imatges i veus que es troba en algun lloc entre el sòlid i el líquid, les pantalles gelades, el gel i l'aigua, la calor i el fred, la poca traça i la transparència: metàfores d'identitat transmeses per una tecnologia d'avantguarda que permet Gladyszewski superposar, incrustar, fusionar i emocionar.