La fotografia mira cap a fora, per veure-hi a dins, ens diu Robert Frank i en aquesta frase hi podem trobar resumit el sentit que es vol donar a aquest cicle d’exposicions de fotografia. Una reflexió sobre com la realitat es presenta a la mirada i sobre la validesa de la fotografia per aprofundir en el coneixement i transmetre significats. Les fotografies que es mostraran en les diverses exposicions, seran les mirades més intimes i personals d’uns arquitectes que en algun moment de la seva vida han agafat una càmera.
Gairebé al mateix moment que Lewerentz viatjà a Itàlia, entre 1902 i 1908, Franz Xaver Kappus mantenia correspondència amb el poeta austríac Rainer Maria Rilke i, si no fos perquè les “Cartes a un jove poeta” no es varen publicar fins al 1929, es podria afirmar que Lewerentz les havia llegit i s’esforçava a seguir al peu de la lletra els consells del poeta. Aquestes cartes parlen de silenci, de profunditat, de tristesa, d’alegria, de creació artística, de l’obra d’art i també de soledat.
La soledat i el silenci també semblen ser els trets característics que millor defineixen a Lewerentz. La crítica l’ha anomenat nòrdic solitari, arquitecte silenciós, sovint tancat en ell mateix, obstinat, obsessiu, aïllat.