La idea d'Art en Temps Real va germinar a partir de les converses que mantenia amb els meus fills mentre estudiaven a la universitat. Sense proposar-m'ho, casa meva i el meu telèfon es van convertir en un punt de referència per als seus amics: joves entusiastes desitjosos d'endinsar-se en el col·leccionisme i de comprendre la dinàmica del mercat de l'art, però sense saber per on començar. Aquesta demanda espontània va revelar la falta de recursos accessibles i, al mateix temps, va posar en evidència la urgència de traçar un pont entre la curiositat inicial i el coneixement profund de com manejar-se en el món de l'art actual, especialment en el context post-COVID. Així va néixer Art en Temps Real: Col·leccionant els Mestres del Demà, el meu primer llibre, una guia que combina reflexions personals amb eines pràctiques per a qui, com jo, estima l'art i desitja construir col·leccions amb significat.
Un dels eixos centrals d'Art en Temps Real és la idea de "col·leccionar amb intenció". Mai he cregut en l'adquisició de peces només com a actes de consum; per a mi, l'art implica explicar històries i teixir narratives úniques. Cada obra que incorporo a la meva col·lecció té un propòsit: expandir la meva visió, crear diàlegs entre diferents corrents artístics i, sobretot, reflectir la meva evolució personal, la meva història. Al meu llibre, explico el valor de conèixer profundament la feina dels artistes, d'establir relacions properes amb les galeries i d'involucrar-se activament en el circuit de l'art. Estic convençuda que l'art cobra vida quan ens acostem a qui el crea i participem en els espais on s'exhibeix.
Untitled, André Butzer. Col·lecció Tryson
La meva experiència també m'ha ensenyat la importància d'identificar riscos i desafiaments. El mercat de l'art pot ser volàtil i existeixen actors que operen amb interessos purament especulatius. He vist de prop pràctiques enganyoses i la presència dels famosos “flippers” (els especuladors), persones que compren obres amb la intenció de revendre-les immediatament, sense cap vincle emocional o intel·lectual amb l'adquirit. Al llibre, detallo com reconèixer aquests comportaments i com salvaguardar les nostres inversions, cuidant alhora la integritat artística de la nostra col·lecció.
Una altra de les grans lliçons que he après en aquests anys és que el col·leccionisme no es limita a comprar des de la comoditat de la llar. Per veritablement nodrir-se de l'art, és indispensable assistir a museus, galeries, fires, visitar estudis i conversar amb els protagonistes de l'escena. Cal viure l'art en temps real. La interacció directa m'ha permès descobrir talents increïbles i gaudir d'experiències transformadores. Per això, en cada capítol d'Art en Temps Real, comparteixo anècdotes sobre com la presència i la curiositat constant poden obrir portes inesperades, tant en el professional com en l'humà. El propòsit d'aquest llibre és agafar de la mà a cada lector i navegar junts pel món de l'art.
Dancing Bears, Szabolcs Bozó. Col·lecció Tryson
He tingut la sort de treballar mà a mà amb 10 col·laboradors, les aportacions dels quals complementen la meva visió i ofereixen als lectors una perspectiva encara més completa. Crec fermament que l'art és un reflex de la realitat en què vivim i, alhora, un motor que impulsa noves perspectives. La meva intenció és convidar els col·leccionistes, artistes i amants de l'art a qüestionar-se, a explorar i a aventurar-se més enllà del que ja coneixen. Quan vaig publicar l'obra, no vaig poder evitar sentir nervis en pensar com seria rebuda. Tanmateix, en només dos dies, el meu llibre va assolir el primer lloc en diverses categories d'Amazon, incloent-hi Business in Art als Estats Units, Dones en l'Art i Col·leccions Permanents, tant en Kindle com en tapa dura. No ho podia creure, havia escrit un bestseller. Va ser un moment inesborrable, no només per l'emoció del reconeixement, sinó perquè va corroborar l'enorme necessitat de comptar amb un recurs que parlés del col·leccionisme d'art de manera oberta i realista en un llenguatge accessible per a tots els públics.
J'ai lu des histoires au soleil seul dans le ciel, Annabel Faustin. Col·lecció Tryson
A qui llegeixi aquestes pàgines, desitjo transmetre'ls la passió amb què he viscut cada descobriment i cada repte. Confio que la meva experiència els animi a construir col·leccions amb un propòsit clar, a entendre el rerefons de cada obra i a relacionar-se de manera genuïna amb l'ecosistema artístic. L'art és un idioma universal que ens connecta amb les nostres emocions més profundes i ens convida a somiar futurs possibles. Espero que, a través del meu llibre, trobeu la màgia, la inspiració i les eines necessàries per forjar el vostre propi camí en l'art contemporani.
Ens veiem als museus, a les galeries, a les fires i als estudis d'artistes: allí és on tot cobra vida i on realment podem experimentar el poder transformador de l'art.
Aquí us deixo la meva frase preferida: "Els amants de l'art segueixen els moviments artístics, els veritables col·leccionistes els porten més enllà."