BW24_Revista-Bonart_5

Exposicions

Ivorypress presenta les mostres individuals de Dionisio González i Bohnchang Koo

Ivorypress presenta les mostres individuals de Dionisio González i Bohnchang Koo
bonart madrid - 30/05/19
Ivorypress, carrer Comandante Zorita 48 de Madrid, presenta les mostres individuals de Dionisio González i Bohnchang Koo a partir del 29 de maig. Ivorypress presenta la segona exposició de Bohnchang Koo a Madrid. La mostra, titulada The Allure of Blue, comprèn una selecció de les obres de la seva última sèrie: delicades fotografies de peces de porcellana procedents de la dinastia Joseon. Fa catorze anys, captivat per la seva elegant i senzill encant, Koo va començar a estudiar i treballar, a través de la fotografia, la porcellana tradicional coreana. Sempre bregant amb el pas del temps, Koo captura la quietud i fragilitat del moment en un intent de revelar l'invisible alè de la vida. L'artista va visitar més de disset museus dins i fora de Corea per adquirir una visió més propera de les seves respectives col·leccions de ceràmica. Un d'aquests viatges el va portar fins a la rellevant exposició In Blue and White: Porcelains of the Joseon Dynasty, celebrada al National Museum of Korea en 2014. Totes aquelles peces de ceràmica i el seu desplegament de colors purs, esplèndids, li van fer apreciar encara més la tremenda varietat de porcellana blanca i blava produïda durant la dinastia Joseon. La selecció d'obres incloses en aquesta exposició, oberta fins al 27 de juliol, subratlla la senzilla bellesa de l'herència cultural coreana i revela l'estil de vida d'aquella època i cultura, no només per l'aparença de les peces sinó també per l'ús del pigment blau en els seus dissenys. Al contrari que les ceràmiques japonesa i xinesa, la porcellana coreana no té una figura perfecta, un patró exacte. Aquests objectes, realitzats a mà, aporten un valor afegit que reflecteix el caràcter de la dinastia Joseon, en la qual hi havia espai per als encants més moderns. Bohnchang Koo (Seül, 1953) viu i treballa a Seül, Corea. El seu treball s'ha exposat individualment en més de quaranta ocasions i forma part de nombroses col·leccions públiques entre les quals destaquen l'Asian Art Museum a San Francisco; el Museum of Fine Arts, Houston; el Museum of Modern Art, Sant Francesc; i el National Museum of Modern and Contemporary Art a Seül. Koo va ser director artístic de la Daegu Photo Biennale 2008 a Corea del Sud, un dels comissaris que van col·laborar amb Photoquai Paris el 2013, i nominador del Discovery Award 2014 en Recontres d'Arles. En l'actualitat imparteix classes a la Kyungil University a Corea. dins del festival Off de PhotoEspaña, Ivorypress presenta l'últim projecte de Dionisio González, Concrete Island. L'exposició, oberta al públic fins al 27 de juliol, reuneix una sèrie de treballs que estudien els aspectes i conseqüències distòpiques dels impulsos arquitectònics disseminats per Europa a principis dels anys cinquanta. En un difícil context de postguerra i amb les idees del moviment modern estancades després d'haver suposat una inquietant ruptura amb l'arquitectura tradicional, una nova generació d'arquitectes i urbanistes van projectar una ciutat alternativa que freqüentava els èxits tecnològics de la indústria bèl·lica i la investigació aeroespacial , responent a les profundes mutacions de la societat degudes a la crisi social, cultural, econòmica i política. Després d'un exercici d'utopia social i constructiva, les ideologies brutalistas esdevenir distòpiques per l'ús monolític del formigó, per la seva duresa sensorials i per l'índex de criminalitat que s'afermava en els espais cecs, els corredors i els passadissos. Part del seu fracàs també es deu a la desconnexió amb l'entorn urbà, al qual tracta de substituir amb gestos autosuficients, i a la conversió d'aquestes grans estructures en guetos autoexcloents en allunyar les classes mitjanes i benestants d'aquestes comunas residencials. Dionisio González (Gijón, 1965) viu i treballa a Sevilla. És professor a l'Escola de Belles Arts de la Universitat de Sevilla, on imparteix el curs 'De la Idea artística a les polítiques socials' en el Màster en Art: concepte i Producció i Doctor en Belles Arts amb la tesi 'L'Estètica de l'Horror '. Compta amb nombrosos premis i guardons, entre els quals es destaquen el Premi Pilar Juncosa & Sotheby 'si el Premi Fundació Pilar i Joan Miró. El seu treball ha estat exposat en nombroses institucions i museus arreu del món, com el Museum of Contemporary Art Cleveland (MOCA), el Musée d'Art Contemporain (CAPC) a Bordeus, el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia a Madrid, el Museum of Contemporary Photography a Chicago, el Museu d'Art Modern (MAMBO) de Bogotà, el Folkwang Museum a Essen, al Museu d'Art de São Paulo (MASP) o el Museum of Contemporary Art (MOCCA) a Toronto. A la imatge, fotografia de Dionisio González.
thumbnail_arranzbravo. general 04-2014BW24_Revista-Bonart_3

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90