FCC-Segell-banner4
L’Hospitalet surt a \

Exposicions

L’Hospitalet surt a "La Plaça": vuit instal·lacions per a repensar l’espai públic

Baner BonArt 180x178 Agenda Girona CulturaBaner_StellaRahola_Bonart_360x356
Parlava Nalini Malani, artista índia recentment guardonada amb el Premi Miró 2019, sobre la necessitat i la importància de mostrar l’art –fer-lo, exposar-lo– en espais no convencionats per a tal fi, a la intempèrie, al carrer, a la recerca constant de noves situacions ambientals. Només així es pot garantir que la generositat dels artistes traspassi el seu públic habitual i provoqui noves mirades i noves interaccions.

Al Districte Cultural de L’Hospitalet això ho saben i han decidit sortir al carrer, a La Plaça. Des del 30 de maig fins al 24 de juny, la plaça de Can Colom acull vuit intervencions artístiques pensades i creades per aquest espai específic. Comissariada per l’escultor David Bestué, aquesta iniciativa no és només una exposició sinó que és també un experiment sobre l’art a l’espai públic i un nou repte pels propis artistes, perquè en tots vuit casos, és la primera vegada que conceben una obra pel carrer.

La intervenció comença amb la pròpia placa que dóna nom a la plaça. L’artista Rubén Grilo ha encarregat a deu dissenyadors gràfics que la creïn –perquè no n’hi havia– d’acord al manual d’estil municipal. El resultat és la superposició de tots deu: una placa illegible per excés d’informació redundant. També s’hi poden veure (i recollir) els tazos-burilla que Francesc Ruiz ha escampat massivament per terra; un refugi metàl·lic cobert i obert al mateix temps i del mateix color que la terra, de Julia Spínola; peces de formigó que ens parlen dels arbres i de demés mobiliari urbà des d'una nova prespectiva, de June Crespo; cinc escaletes d’emergència diminutes fixades a la paret, com a homenatge que Fernando Garcia fa a Juan Muñoz; una farola intervinguda amb aspecte alienígena, de Guillermo Santomá; el parc infantil ja existent circumdat de materials i elements reutilitzats, del col·lectiu local Sociedad 0; i també la visió insòlita d’un tros de riu Llobregat que lluita per avançar en contra direcció, obra de Daniel Steegmann.

Durant els dies previs de muntatge, les instal·lacions ja han generat certa curiositat i algun conflicte entre els veïns. Aquesta és l’essència del carrer: convidar a repensar-ne les normes, la seguretat, l’estètica, les convencions i els usos.

Tota la informació a www.laplaça.cat

A la imatge, el cobert obert de Julia Spínola.
Natàlia Lloreta

Natàlia Lloreta Pané (El Talladell, L’Urgell, 1979) és llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra (2002) i Postgrau en Creació Publicitària (URL, 2003) i Vídeo Digital (IUA, UPF, 2007). Des de 2020 ocupa la plaça de directora executiva de la Fira de Teatre al Carrer de de Tàrrega. La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat sempre entre la comunicació –creació de continguts editorials i audiovisuals, storytelling i documentació– i la gestió cultural –producció, coordinació d’equips i disseny de projectes–. Entre altres, l’any 2014 va fundar amb els eu soci Jesús Vilamajó, el festival Embarrat de Tàrrega dedicat a la creació contemporània. 

Reivindica el seu origen rural i creu en la Cultura com a eina imprescindible de transformació social. Quan posa música és Call me Lloreta i quan recita forma part del Col·lectiu de Resistència Poesia Estripada. 

Et poden
Interessar
...

970x250_appec2021