Matt Mullican (Santa Mónica, 1951) fa més de cinquanta anys que explora, a través de símbols, la sistematització, l’estructura i l’ordre de la seva visió del món. Ara, l’exposició 'The Sign is the Circle', una proposta col·laborativa entre la galeria ProjecteSD, a Barcelona, i 1MiraMadrid, convida a explorar la seva visió polièdrica de l’univers.
Aquesta mostra dual són dues parts independents, però indissociables, segons descriu Álvaro de los Ángeles en el text que acompanya l’exposició. ProjecteSD acull la sisena exposició individual de Mullican en aquest espai, consolidant una relació que s’ha construït al llarg de dècades. Entre les peces exposades, que van des dels primers dibuixos de l’artista als anys setanta fins a la sèrie 'Things Change in Heaven', emergeix una línia narrativa que posa de manifest tant l’evolució personal de Mullican com la col·laboració amb la galeria.
'Untitled (change in heaven)', Matt Mullican (2024)
El cercle, més que una figura geomètrica, esdevé en l’univers de Mullican una metàfora. És un element característic en la seva obra i es presenta com a símbol-pont que connecta dimensions terrenals amb l’intangible. En peces com ‘Untitled (Heaven)’, el cercle vermell pintat dins d’un altre de negre adquireix una força simbòlica. A través d’aquest element, Mullican aconsegueix trencar amb les barreres del llenguatge escrit, i explora el poder dels pictogrames per connectar significats universals. Aquesta aproximació, hereva en part dels postulats del Pop Art, li permet mostrar una perspectiva transcendent sense caure en el misticisme religiós.
El fet que sigui un projecte compartit entre dues galeries, reforça la idea d’un únic discurs fragmentat, on cada espai aporta una perspectiva diferent sobre la visió de Mullican. A Barcelona, la seva obra se situa com una línia temporal que travessa els gairebé cinquanta anys de carrera, mentre que a Madrid s’expandeix aquesta narrativa amb altres peces i reflexions.
La mostra estarà oberta al públic fins al 18 de gener i permet conèixer de prop l’obra de Mullican que continua definint la seva pròpia existència i, alhora, desxifrant la complexitat del món a través dels seus signes.
'Untitled (heaven)', Matt Mullican (1983)