La Galeria Choko, carrer Jonqueres 13 de Barcelona, presenta a partir del 30 de maig de 2019 l'exposició Layers. Es tracta d'una exposició que reuneix tres grans artistes urbans que actualment resideixen a Barcelona: Rice, Rockaxon i Tim Marsh. És probable que reconeguis els seus treballs per haver-los vist a les parets de la ciutat. No en va, aquests tres creadors són molt actius i els agrada plasmar el seu art a les parets i superfícies que l'urbs els ofereix.
Llicenciat en Belles Arts a la Universitat de Barcelona, Rice desenvolupa la seva carrera a través de l'art urbà i la pedagogia artística. A través d'una tècnica mixta barrejada amb stencil, comença a pintar als carrers de Barcelona durant la seva carrera, amb referents que van des del cinema clàssic, a la música i la literatura. La seva obra se centra en els efectes que genera la dislocació d'icones populars quan canvien de perspectiva. Cada espai d'acció té els seus condicionants per arribar a un context, i al carrer és on Rice troba la forma més directa i oportuna per fer arribar el missatge que vol transmetre al vianant en forma de retrat.
Ha exposat en galeries com la Surface Gallery (Nottingham, UK), a la Spanish Embassy (Washington DC) i recentment a la Visual Aids (NYC) entre d'altres. També ha participat en diferents festivals d'art urbà a nivell nacional i internacional; més recentment en el Ibug Festival (Chemnitz, Alemanya). Té obra repartida pels carrers de desenes de ciutats, com Chicago, Londres, Utrecht, París, Berlín, Graz, Frankfurt i Barcelona.
Rodrigo Roco Olivares, més conegut com Rockaxson, és un artista xilè apassionat de l'art urbà. Ha estat en contacte amb aquest art des de 2013, però va ser el 2015 quan va començar a pintar. "A l'hora de realitzar les meves composicions, treball sota la tècnica del stencil, o la superposició de plantilles o capes de colors, tant en intervencions en espais públics com al taller". La majoria dels seus treballs els realitza sobre paper, per després enganxar-los en els carrers de la ciutat amb la tècnica coneguda com "Paste-Up".
Tim Marsh va començar a pintar amb llum, unint llums a subjectes en moviment, podent així capturar el moviment passat, present i futur d'una imatge. Tant el moviment com la resistència física de l'atleta queden capturats, ja que els rastres de llum que deixa el subjecte en moviment permeten a l'espectador observar un moviment continu dins d'un marc estàtic. El procés fotogràfic és alhora performatiu i col·laboratiu: el fotògraf i l'atleta treballen en conjunt, anant més enllà de les limitacions del temps i la gravetat, per produir una imatge única.
Una tècnica més profunda desenvolupa encara més aquest procés mitjançant l'ús de plantilles pre-dissenyades i tallades a mà (sovint inspirades en la cultura pop dels anys 80), amb l'objectiu de capturar la llum d'una manera més controlada.
La plantilla es col·loca dins d'un marc fosc, s'il·lumina secció per secció durant un procés d'exposició perllongada, i finalment es captura en un sol tret. Aquests experiments requereixen tècnica, rigor i processament extremadament precisos, combinant gràfics tècnics, fotografia i una interacció científica entre la plantilla, la llum i la càmera.
Tota l'operació produeix possibilitats d'interpretacions fotogràfiques que aporten un aspecte lluminós a les imatges que es van originar en el procés.
A la imatge, obra de Rice (detall).