Quan Fdez-Pinedo va arribar a Zanzíbar, l'objectiu no era captar la bellesa de postal o retratar rostres anònims, sinó submergir-se en l'explosiva vida visual i quotidiana de l'illa. I així ho demostra a 'Retratos de Zanzíbar', la seva darrera exposició, que ja fa unes setmanes es va instal·lar a la Pigment Gallery de Barcelona, després d'una destacada aparició a la fira Estampa Madrid.
Fdez-Pinedo explora l'essència dinàmica i en moviment de la vida urbana a Zanzíbar, on l'artista va trobar una font inesgotable de ritmes, colors i històries. Cada tela mostra escenes plenes de vitalitat i fugacitat.
Fdez-Pinedo descriu el procés com una relació de curiositat que va més enllà de l'evident: "Després de diverses visites a l’illa, sentia la inquietud que amagava una cosa que m’havia de nodrir. Després d’estar pintant-hi algunes setmanes, no acabava de veure clarament què era el que m’atreia plàsticament. Per descomptat que els seus colors, els infinits matisos de les pells de la seva gent, les vestimentes, etc., són una cosa bonica i nova. Vaig pintar algunes obres que em deixaven impassible, no reflectien el que buscava, no era aquest el motor, ni aquella mena d’energia que em feia seguir reflexionant atret per ‘nosequé’."
Escenaris on els nens juguen, els pescadors descamen peix, i l'aire ple de l’aroma del mar, el sol i la sorra. Aquest dinamisme imparable és, per a Fdez-Pinedo, un tresor d'imatges espontànies que es desfan i es recomponen en un cicle infinit. L'artista explica que aquest moviment constant –dels habitants, dels núvols, de la llum– genera textures i escenes que ell intenta convertir en quadres que reflecteixin aquesta energia crua i inacabada.
Oberta al públic fins al 2 de desembre, l'exposició ofereix una barreja de records visuals, emocions i intuïcions, colors vius i llums que evolucionen. Un tribut a una forma de vida que es viu al carrer, a una societat que canvia com ho fa la llum al llarg del dia, un paisatge cromàtic únic.
'Retratos de Zanzíbar', Fdez-Pinedo. © Pigment Gallery