320x100_Podcas Revistes

Certàmens

15 anys de Rec.0

Un any més, posant el focus en models de consum responsable i demostrant la compatibilitat entre moda i sostenibilitat.

15 anys de Rec.0
bonart igualada - 07/11/24

Quinze anys després del seu naixement, el Rec.0 ha transformat Igualada, redefinint la relació de la ciutat amb el seu patrimoni industrial. Del 6 al 9 de novembre, les adoberies del barri del Rec d'Igualada es converteixen novament en botigues efímeres per acollir més de cent marques, creant una experiència única que barreja moda, gastronomia i cultura urbana. Més enllà de la venda d’estocs, el Rec.0 és una intervenció creativa en un espai que, sense aquest impuls biennal, podria caure en l’oblit.

El primer Rec.0, nascut el novembre de 2009 en plena crisi econòmica, va ser una aposta arriscada: transformar les velles adoberies en un aparador de moda temporal per reivindicar el barri com a part del patrimoni igualadí. Avui, amb la seva 27a edició, el festival s’ha consolidat com un esdeveniment clau per als amants de la moda i la creativitat.

Al llarg d'aquests anys, el Rec ha aconseguit activar espais en desús, convertint les adoberies en un centre de creació, tot i que només durant quatre dies. Aquesta reconversió temporal demostra el potencial del barri per esdevenir un focus creatiu permanent. Tanmateix, la falta d'un canvi en la normativa urbanística impedeix que aquesta transformació sigui duradora.

El Rec.0 és més que una celebració de la moda; és una plataforma que promou la creativitat local, la sostenibilitat i revitalitza l’esperit industrial d’Igualada. Tot i l’èxit, el barri segueix esperant una reforma urbanística que permeti un creixement més enllà del festival. L’actual normativa limita el Rec a una efervescència temporal i l’organització i els participants reclamen un canvi que permeti revitalitzar el barri durant tot l’any, convertint-lo en un centre dinàmic que integri cultura, creativitat i negoci. El Rec.0, així, és una celebració, però també una crida per a un canvi de rumb urbanístic urgent.

 

15 anys de Rec.0 Barri del Rec a Igualada.

 

Diversitat de marques i un fort compromís amb el disseny local i ètic

En la seva primera edició del 2009, el Rec.0 va comptar amb la participació de marques reconegudes com Sita Murt, Antonio Miró i Miriam Ponsa. Avui, la diversitat de marques ha crescut considerablement, incloent-hi grans noms internacionals com Adidas, Nike i Levi’s, així com firmes de disseny local i moda ètica que guanyen cada cop més protagonisme. En l’àmbit del calçat i streetwear, el festival ofereix opcions com New Balance, Converse i Puma, mentre que en la moda femenina destaquen Pepe Jeans, Misako, Toni Pons i Baluard Barcelona. També hi són presents dissenyadors de moda masculina de renom com Antonio Miró, Macson i Boxley, així com marques de moda urbana com Kaotiko i Hydroponic.

Com cada any, una de les grans apostes és la moda sostenible i de proximitat. Marques locals com Josep Abril, Txell Miras, Killing Weekend i Tropic Feel es distingeixen per les seves col·leccions de Km0, elaborades amb materials respectuosos amb el medi ambient. A més, novetats com Vegtus, amb calçat de cactus 100% sostenible, la firma de bosses Hemper i la moda infantil vegana de Muris Brand reforcen el compromís del Rec.0 amb una moda responsable. Altres innovacions, com els bolsos lumínics de Babau Barcelona, aporten un toc creatiu a la fusió entre moda i sostenibilitat.

 

15 anys de Rec.0

 

El teixit local d’Igualada també té un paper destacat en aquesta edició, amb marques com Mus&Bombon i Thinking Mu, que treballen amb el punt igualadí, un material de gran qualitat. Firmes històriques com Punto Blanco, Buff i David Valls segueixen sent emblemes del talent tèxtil de la ciutat, destacant la vitalitat del sector. Pel que fa a la moda infantil, el Petit Rec ofereix un espai pensat per a les famílies, amb marques com 1+ in the Family, Dear Mini, Micu Micu i les conegudes Boboli i Canada House, que prioritzen confort, qualitat i respecte ambiental en les seves col·leccions. Un altre espai destacat d’aquest any és la pop-up Pell del Rec, on marques i artesans treballen amb la pell de les adoberies del barri, oferint productes amb una clara identitat de qualitat. Platadepalo i Puntotres es troben a l’antiga Adoberia Bella, rehabilitada per acollir el Leather Cluster Barcelona.

Una de les grans novetats de l’edició d’enguany és Rec2amà, la primera pop-up store de roba de segona mà, oferint una segona vida a peces que ja no s’utilitzen. A més, el Mercat d’Intercanvi, en col·laboració amb Roba Amiga, permetrà intercanviar roba d’adult els dies 8 i 9 de novembre.

Enguany, el Rec.0 també acollirà una exposició especial de dissenys de moda creats per estudiants de diverses escoles catalanes com BAU, ESDI, IED, La Gaspar, ESDAPC Campus Llotja i LCI Barcelona, amb propostes enfocades en la sostenibilitat i la circularitat. A més, es podrà gaudir d'activitats complementàries com concerts, sessions de DJs, tallers d'upcycling per donar una nova vida a la roba, activitats infantils i visites guiades per descobrir el patrimoni industrial del barri.

 

15 anys de Rec.0 Cartells promocionals de l'edició d'enguany.

M_Online_BONART_180X180-25BANNER_Bonart_ROSER-BRU-180x180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88