L’Espai 29 de Corçà obre les portes a una exposició que connecta Japó i Catalunya. El trio Komoma, format per l’artista japonès Satoshi Komatsubara, la també japonesa Megumi Mochizuki, i el català Edgar Massegú, presenta una mostra on el paper, amb les seves textures i possibilitats, esdevé el protagonista i vehicle per expressar l’art contemporani des de la tradició.
Les obres de Komoma es mouen entre la delicadesa i la força visual. Satoshi Komatsubara, conegut pel seu treball amb tinta xinesa sobre paper japonès, aporta peces plenes de detalls i precisió, on el traç sembla voler escapar dels límits del full. Megumi Mochizuki, amb la tècnica ancestral del papercutting, crea cortines de paper de grans dimensions, tallades amb una minuciositat sorprenent. Finalment, Edgar Massegú, amb les seves escultures de paper que evoquen coralls lluminosos, ofereix una visió poètica i plena de llum que ja ha estat reconeguda internacionalment.
Aquesta exposició s’inaugura el dissabte 12 d’octubre, i forma part d’un projecte més ampli de l’Espai 29, un centre cultural emergent a l’Empordà que aspira a convertir-se en un punt de referència per a l’art contemporani. Durant el cap de setmana de l'exposició, de l’11 al 13 d’octubre, es duran a terme activitats paral·leles com tallers familiars d’origami, cal·ligrafia japonesa, i una actuació de percussió japonesa que tancarà la mostra.
Satoshi Komatsubara (2021)
El trio Komoma va néixer l’any passat durant la residència artística que Edgar Massegú va fer al Japó, on va col·laborar amb Satoshi i Megumi en diversos projectes. Des d’aleshores, els tres artistes han treballat conjuntament, teixint un diàleg entre Orient i Occident, explorant les possibilitats del paper com a mitjà artístic. En aquesta ocasió, a més de l'exposició, també realitzaran accions artístiques a espais com Gla Empordà (La Bisbal d'Empordà) i Hilarium (Cardedeu), visitant molins paperers tradicionals, continuant la seva recerca per integrar l'herència artesanal amb la creació contemporània.
Megumi Mochizuki, nascuda a Yokohama el 1978 i actualment resident a Kyoto, ha dedicat la seva carrera a recrear mitologies i llegendes asiàtiques en instal·lacions monumentals, moltes d’elles realitzades en edificis històrics del Japó. Per la seva part, Satoshi Komatsubara, de Nara, ha exposat des de ben jove en galeries de renom i és conegut per la seva mestria en el dibuix, amb una obra que explora nous camins per combinar pintura i traç. Edgar Massegú, amb una carrera internacional en expansió, ha portat el seu Landart World Tour per diferents continents, i a finals d’aquest any realitzarà projectes a Nova York, Itàlia, l'Índia i Dubai.
Komoma permetrà conèixer de prop el treball d’aquests tres artistes, units per la passió pel paper i per la seva capacitat de fer-lo parlar en llenguatges artístics diferents.