Patrimonieja_Banner_1280x150-CULTURAL

Notícies

Visa pour l'image: 26 exposicions per copsar el pols de la humanitat

La Diputació de Girona participa al Festival OFF Perpinyà i al Visa pour l'image a través de la Casa de Cultura de Girona

Imatge del fotoperiodista Pierre Faure, "França perifèrica".
Visa pour l\'image: 26 exposicions per copsar el pols de la humanitat

Des de fa 35 anys que Perpinyà es converteix en el centre que reivindica la professió del fotoperiodisme. Fotògrafs d’arreu de món arriben a Perpinyà per assistir a la nova edició que es ve celebrant any rere any i que, inaugurada el 31 d'agost, durarà fins al 15 de setembre del 2024, de 10:00 a 20:00 hores del vespre. El Festival, que està pensat per un públic en general, en aquesta edició ofereix un total de 26 exposicions obertes a tothom i que copsen el pols d'una humanitat amb dèficits continuats de democràcia. A banda de les exposicions, cada vespre al Campo Santo es projecten històries documentals a la pantalla gegant que s'ha condicionat per l'esdeveniment.

Segons el president de l’Associació Visa pour l’Image, Pierre Conte: “El festival Visa pour l'Image, que es va fundar fa 35 anys en reconeixement a fotoreportatge professional, actualment està fent una contribució per defensar-lo. En un món on predominen les notícies falses, amb riscos derivats de la intel·ligència artificial sense cap regulació, i amb la falta crònica de finançament dels mitjans de comunicació a tot el món, cal afirmar que el món del fotoperiodisme està amenaçat però no obstant això, és més essencial que mai. Cal dir que voltant de quaranta o fins i tot menys de països de tot el món tenen un sistema que permet una autèntica llibertat de la premsa, de mitjans lliures i això és molt esperançador per nosaltres”.

Per realitzar anualment el Visa l'organització disposa de socis, mecenes i patrocinadors: administracions públiques (l'Ajuntament de Perpinyà, el Ministeri de Cultura de França, la Regió d'Occitània, el Departament dels Pirineus Orientals, i la Cambra de Comerç i Indústria per als Pirineus Orientals), a més d'entitats privades, que van des de grans empreses internacionals a petites i mitjanes empreses locals, així com particulars. A través del suport proporcionat per ells, Visa pour l'Image pot estar obert a tothom de forma gratuïta. Així va ser al principi i 35 anys després segueix sent així, com un festival que lluita per una causa tant noble”.

Per la seva part, des de l’editorial del Visa Pour l’Image, el seu representant Jean-François Lero, ha explicat que “ l'augment dramàtic del nombre de fotògrafs, o almenys de persones que diuen ser-ho, ha coincidit amb un fenomen invers que és la desaparició dels editors d'imatges, com la jubilació de Kathy Ryan després de 39 anys al New York Times Magazine. A Visa pour l'Image disposem d'una oportunitat de retre homenatge a aquestes figures tan sovint oblidades, però que tenen un paper crucial en el manteniment dels estàndards editorials d'un diari,i també els estàndards de tota la indústria.”


26 exposicions en els espais públics de Perpinyà

Durant el transcurs del festival es podran visitar 26 exposicions temporals de fotografia i la majoria de les mostres es presentaran en línia per a visites virtuals, amb accés a través del lloc web de Visa pour l'Image per a tots aquells que no poden visitar Perpinyà. Cal destacar la participació de Loay Ayyoub, guanyador del Washington Post 2024, qui reflecteix a les seves fotografies la tragèdia de Gaza.

Els altres participants d’aquesta edició són:

Karen Ballard (Venice, California), Paula Bronstein (A world in Turmoil), Cinzia Canneri (Women’s bodies as Battlefields), Alejandro Cegarra (The Two Walls), Miquel Dewever-Plana (Mayotte: Military service for a second chance), Pierre Faure (On the Fringe of Society in France), Jean-Louis Fernandez (The Comédie-Française, on and off stage), Corentin Fohlen (Haiti and the Power of the Gangs), Jérome Gence (The Screen Generation), Afshin Ismaeli (Life Under the Taliban, 2.0), Brenda Ann Kenneally (Grown Usptate: The Legacy of Love in the Collar City, 2013-2023), Hugh Kinsella Cunningham (Displaced by the M23), Paolo Manzo (The Invisible City), John Moore (Ecuador-Internal Armed Conflict), Emilio Morenatti (A Photographer’s Journey Through Daily Life, Conflict and Personal Loss), Sergey Ponomarev (West Bank), Ivor Prickett (War on the Nile-Fragmented Sudan), Francisco Proner (Mining Destruction), Anastasia Taylor-Lind (5k From the Frontline), Gaël Turine (The Ravages of Tranq Dope), Advan Denderen (En Route), Mugur Varzariu (Voices Rising Behind the Wall) i Alfred Yaghobzadeh (Alfred’s Journey).

 

La Diputació de Girona present al Festival OFF Perpinyà i acull el Visa a Girona

L'ens gironí participa de manera doble en el certament de la Catlaunya Nord. Per una banda, és present al Festival OFF, un festival de fotoreportatge amateur al centre de la ciutat de Perinyà durant el Visa, l'objectiu del qual és permetre als fotògrafs aficionats exposar la seva obra i intentar guanyar un dels diversos premis que s'ofereixen en aquest esdeveniment, destacant el centre i comerços de la ciutat. L'exposició «Coexistir» de Pau de la Calle, del 31 d'agost al 21 de setembre de 2024, és la proposta d'enguany de la Diputació i que es podrà visitar a la Médiatheque de Perpinyà.

Així mateix, l'altre suport al Festival és acollint dues exposicions a la Casa de Cultura de Girona, sota la direcció de l'INSPAI, el centre que la Diputació de Girona té per vehicular tots els temes sobre la imatge. La mostra «Rechercher, sauver et protéger» del fotògraf Michael Bunel, i «Revoltes a l'Iran» de diversos fotògrafs iranians anònims es podran veure al centre gironí fins el 30 de setembre de 2024.

 

thumbnail_arranzbravo. general 04-2014Ver_llover_Bonart_180x180 px

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88