Baner-1280x150-px

Exposicions

La Canònica de Santa Maria de Vilabertran inaugura 'Vessar l’ombra' de Pep Aymerich

La mostra s’emmarca dins la desena edició del cicle estival “Diàlegs. Art, música i patrimoni” del Departament de Cultura i el Bòlit, Centre d’Art Contemporani. Girona

La Canònica de Santa Maria de Vilabertran inaugura \'Vessar l’ombra\' de Pep Aymerich
bonart vilabertran - 11/07/24

El 12 de juliol tindrà lloc a la Canònica de Santa Maria de Vilabertran (Alt Empordà) la inauguració de l’exposició Vessar l’ombra, que aplega obres de l’artista gironí Pep Aymerich, a cura d’Ingrid Guardiola i que es podrà visitar fins al 8 de setembre. L’acte inaugural, que tindrà lloc a les 19 hores, comptarà amb la participació de Sònia Hernàndez, directora general de Patrimoni Cultural; Ingrid Guardiola, directora del Bòlit, Centre d’Art Contemporani. Girona, Eudald Brugat, alcalde de l’Ajuntament de Vilabertran i l’artista Pep Aymerich.

Aquesta exposició mostra una intensa recerca metodològica i experiencial, una via per trobar una sintaxi i un espai propi a través de la pintura com a mitjà, una pràctica que havia començat a investigar el 2017 amb Anunciació de l’Apocalipsi, però que no havia continuat. Com l’ermità, s’ha tancat a fer-se la pròpia pintura. L’arquitectura dels dodecaedres ròmbics fa de casa, de món, de temple potser. L’artista arbora una litúrgia per manifestar el potencial creatiu i destructiu de tot allò que toca l’home. La pintura brega amb la mel, el foc i la fi del temps. Malgrat la fosca dels temps, Aymerich assaja unes últimes traces, recull les despulles, dona pas a les abelles i al seu màgic obrar, disposa la matèria perquè puguem estar-nos davant d’aquella fosca...by natural piety..., cap a la llum o cap al no res. Qui sap. De vegades, la vida deu tenir forma d’arc i es torna als orígens, és a dir, a les infàncies i a les pèrdues, als traus, a les despulles i a les ferides que les acompanyen, també les històriques. Res era necessari, res era degut, però es va fer via mentre vessava l’ombra.

Pietat II (2011), Macla (2014) i Anunciació de l’Apocalipsi (2017) precedeixen Perfum i ombra (2024) on les cel·les hexagonals de les bresques d’abella inspiren l’arquitectura que acull les pintures que ha realitzat dins la Canònica. La cera i el carbó es combinen amb els pigments naturals per crear un espai de penombra per a la meditació cromàtica i espiritual.

L’artista ressegueix la fosca, però no des del cos –com sovint ha fet–, sinó des del traç, enfonsant-se conscientment en la forma intuïda del dodecaedre ròmbic que ell mateix ha construït i que es genera en la intersecció dels prismes hexagonals que conformen les cel·les de les abelles. 

Nial nou-180x178La-Galeria-201602-recurs

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90