1280x150

Exposicions

'Regina José Galindo. Descol·lonitzem el món' al Centre d'Art La Panera

A través de tres àmbits discursius (racisme, violència contra les dones i extractivisme neoliberal), 'Descol·lonitzem el món' mostra el treball de Galindo i ens convida a aprofundir en la seva obra i pensar

\'Regina José Galindo. Descol·lonitzem el món\' al Centre d\'Art La Panera
bonart lleida - 10/06/24

El Centre d'Art La Panera presenta l'exposició Regina José Galindo. Descol·lonitzem el món, comissariada per Semíramis González que es podrà visitar del 15 de juny fins al 29 de setembre del 2024.

L’ampli treball de Regina José Galindo (Ciutat de Guatemala, 1974) s’ha analitzat des de múltiples exposicions que han permès aprofundir en la seua tasca artística de diverses dècades. Amb un corpus d’obra profundament compromès, en què la corporalitat i la seua visceralitat són portades al límit, Galindo ha travessat conceptes vinculats a les violències, i ha fet de la performance el mitjà idoni per denunciar-les.

Descol·lonitzem el món traça un recorregut conceptual pel treball de Galindo amb una mirada descolonial sobre diversos treballs, enunciant des d'un país que va viure la colonització. Amb obres des dels inicis del segle xxi i fins i tot una performance específica pensada per a aquesta exposició, Fruita amarga (que denuncia la situació vulnerable de les persones temporeres que recullen fruita a Lleida, majoritàriament migrants), Descol·lonitzem el món qüestiona com s'ha construït el relat oficial d'Occident, i específicament des d'Europa i els Estats Units, sobre els fonaments de l'explotació dels anomenats "països del Sud Global".

Les imatges són aquí polítiques. Són evidències del colonialisme. Com defensa la sociòloga i activista boliviana Silvia Rivera Cusicanqui, en la construcció colonial «les paraules no designen, sinó que encobreixen. [...] Les paraules es van convertir en un registre ficcional, plagat d'eufemismes que vetllen la realitat en lloc de designar-la». Així, són les imatges i els cossos els qui són capaços de revelar els dobles sentits discursius: "Des d'una perspectiva històrica, les imatges m'han permès descobrir sentits no censurats per la llengua oficial". Això és una cosa que el treball de Regina José Galindo ha permès revelar en les seves diferents accions.
 

Memoria_viscuda_Bonart_180x180 pxPB_Online_BONART_180X180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90