La Fundació Valvi inaugura el 16 de gener, a les 19 h., l'exposició Vertigen de Narcís Gironell comissariada per Pere Parramon.
Les obres de Gironell són unes creacions d’aparença feliç i lluent, un univers acolorit i luxós amb un rerefons molt més irònic, sinistre i crític del que pot semblar a primera vista. En conjunt podríem parlar d’un arxiu visual de la societat contemporània amb els seus tics consumistes, les seves promeses continues, els seus clixés de perfecció i benestar. Totes aquestes imatges seductores i artificioses amaguen però, la doble moral que permet llegir la innocència, la bellesa i la perfecció com una promesa de quelcom més carnal i obscur.
En paraules del comissari de la mostra, Pere Parramon, "Vertigen, el títol de la gran exposició que acompanyen aquestes línies, al·ludeix al torbament que sempre provoca mirar enrere i fer balanç. Així ho sent Narcís Gironell, i per això ha triat aquesta paraula. Ara bé, com tot bon títol, pot anar més enllà de la voluntat del seu autor i ser capaç de revelar encara més. Vertigen també és el que provoquen les icones, tant les religioses com les laiques, reverenciades i admirades, venerades, imitades i envejades, elevades als altars, entronitzades, immortalitzades pel paper cuixé, difoses en allaus digitals, envoltades en núvols d’encens i il·luminades per tempestes de flaixos. Les icones són icones perquè s’aixequen amb la grandesa d’allò que voldríem arribar a tocar, o que voldríem que ens toqués. Què sentiríem en acariciar el diví tafetà que embolcallava Audrey Hepburn? I si ens acaronés la mà sagrada de Sophia Loren? Narcís Gironell, coneixedor dels nostres desigs com només ho són els xamans i els confessors, ens ho xiuxiueja a cau d’orella: vertigen".