KBr Fundación MAPFRE acull la tercera edició de KBr Flama, un projecte anual de suport al talent jove que va néixer amb l’objectiu de donar suport a la creació emergent i les noves generacions de fotògrafs. L’exposició reuneix els projectes d’Alan Balzac (Galícia, 1989), Ivette Blaya (Santa Margarida de Montbui, Barcelona, 2000), Rocío Madrid (Melilla, 1988) i Lucía Morón (Buenos Aires), que inicien la seva trajectòria professional després d’haver-se format a les escoles IEFC, Idep Barcelona, Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona i Grisart, respectivament. Els seus treballs van ser seleccionats entre els d’altres estudiants de les escoles esmentades per un jurat format per Mónica Allende (directora artística del Festival GetxoPhoto, Bilbao), David Armengol (director de La Capella, Barcelona), Irene de Mendoza (directora artística de la Fundació Foto Colectania, Barcelona) i Anna Planas (directora artística de Paris Photo).
Alan Balzac va presentar el novembre del 2022 a l’aula Steichen de l’IEFC el seu llibre La muerte de la identidad, un assaig autoetnogràfic que consta d’una part teòrica on reflexionava sobre el concepte d’identitat dins d’una categoria invisible i hegemònica com és la de l’home cis heterosexual blanc. Per la seva banda, Ivette Blaya, guanyadora del 17è Fòrum Fotogràfic Can Basté, combina a les seves obres fotografia, poesia i creacions visuals. El treball seleccionat reflexiona sobre la tensió i els desacords que sorgeixen durant l’etapa infantil entre el cos patern que s’imposa i el cos vulnerable que cal acatar i obeir. KBr Flama mostrarà també el treball de Rocío Madrid, que combina a les imatges l’estètica pop, els records de l’adolescència i les referències femenines per reflectir elements que parteixen de la seva experiència vital i la seva cultura. Lucía Morón tracta en el seu treball de l’autoretrat, el retrat i la fotografia conceptual, a través dels quals explora les herències, els mandats socials i familiars, l’amor, el matrimoni, el territori del cos i les ferides visibles i invisibles, la resiliència i la bellesa del que és imperfecte.
Els quatre projectes seleccionats són testimoni de les inquietuds i els interessos d’una fotografia que s’expandeix en temàtiques i formats que resulten en investigacions sobre les transicions i evolucions identitàries, les tensions i possibilitats transformadores que se’n deriven.