L'activitat d'AC Vic va més enllà del disseny d'exposicions i la divulgació de l'art contemporani. Durant la primera meitat de l'any, el centre ha dut a terme un complet programa de col·laboracions i activitats amb diferents entitats socials i cíviques que busquen, amb la creativitat com a ingredient principal, la integració de col·lectius vulnerables i risc d'exclusió social i fomenten l'art entre els infants i els joves. Alguns d'aquests projectes, com Mapes, porten anys en marxa i han donat excel·lents resultats. A Mapes, els participants fotografien i aprenen a situar en un plànol llocs emblemàtics de Vic. Enguany s’ha dut a terme amb la participació d'usuaris d'EINA, entitat d'inserció social vinculada a Sant Tomàs. Es recupera una iniciativa que s'ha realitzat en anteriors edicions conjuntament amb altres projectes associats a Sant Tomàs -Centre Ocupacional i el Centre de Riudeperes-, amb la Fundació Centre Mèdic i Psicopedagògic d’Osona i amb l’Escola Tomàs Raguer i l’Escola d’Educació Especial Ramon Surinyach de Ripoll. ACVic també ha participat en el projecte d’Aurora Gestió de Projectes Socials, un taller de creació de diferents artefactes amb peces de bicicleta adreçat als joves. L'activitat forma part del projecte Youth on the move - Open your mind, que impulsa aquesta entitat amb l'Ajuntament de Manlleu, adreçat a joves d’entre 16 i 29 anys a l’atur i amb l'objectiu que "es posin en moviment a partir de la formació, oportunitats de voluntariat europeu i intercanvis" i per afavorir "el seu empoderament". D'aquesta manera, es volen "potenciar les seves capacitats d’inserció tant en el món laboral com social". El programa també inclou accions pensades per fomentar l'art i la creativitat entre el públic infantil. Per això, aquest any, s'ha engegat un projecte a la Biblioteca del Montseny, on es col·labora amb l'Associació de Veïns del Barri del Remei de Vic. Els tallers van adreçats a nens i nenes de Primària i busquen despertar la seva curiositat artística i que descobreixin nous processos creatius. En aquest cas, els infants han dibuixat i pintat formes inspirant- se en l’edifici de la biblioteca amb la finalitat d'acabar creant una instal·lació mòbil col·lectiva.