Baner-1280x150-px

Notícies

Photoespaña 2019 arriba al Fernán Gómez

Photoespaña 2019 arriba al Fernán Gómez
bonart madrid - 05/06/19
El Fernán Gómez. Centre Cultural de la Vila torna a convertir-se en una de les seus principals de PhotoEspaña i acull en la seva XXII edició tres de les exposicions que s'inclouen en el programa ¿Déjà Vu ?, comissariat per Susan Bright. Es tracta de les mostres Playground, de Elina Brotherus; El canal discret amb soroll, de Clare Strand i O Outro capítol, de Délio Jasse. Elina Brotherus presenta en aquesta mostra els seus treballs realitzats entre 2016 i 2018 al voltant del moviment Fluxus: Una selecció de fotografies que permeten a l'espectador fer un recorregut personal a través d'aquest corrent artístic, qüestionant l'autoria o naturalesa de l'art. En Playground, l'artista segueix instruccions o partitures i les interpreta per mitjà de la fotografia i el vídeo. Aquesta nova forma de treballar a través de la performance produeix imatges surrealistes, estranyes, sovint absurdes, però sempre plenes d'energia: representen un alliberament de les preocupacions autobiogràfiques que han estat un tema recurrent al llarg dels seus vint anys de carrera. L'exposició de l'artista anglesa, Clare Strand, és un conjunt d'obres complex i difícil de catalogar en què analitza què passa quan la informació és confusa, mal entesa o reinterpretada. Per a la fotògrafa, aquesta pèrdua d'informació es dóna quan trasllada l'experiment a la seva obra, on un mitjà, la fotografia, es transforma en un altre, la pintura. Per a les obres de la mostra, Clare Strand va treballar mà a mà amb el seu marit Gordon McDonald, encara que van estar separats físicament. Gordon va triar 10 imatges d'un grup de 36, totes amb una mida estàndard, procedent de diaris de la seva col·lecció. Mitjançant una comunicació telefònica, els Strand van tractar de traduir diferents valors tonals de la fotografia a la pintura. Les dues sèries de l'exposició del angolès, Délio Jasse, se centren en la vida dels colons portuguesos de Moçambic (Lost Chapter Nampula - 1963) i d'Angola (Nova Lisboa).   Amb aquestes imatges, Jasse reconstrueix la història polític social de les colònies portugueses a través d'arxius i fotografies perdudes de dues famílies i reflexiona sobre els espais domèstics i els actes quotidians i les paradoxes que els envolten en un determinat context.
Bonart_banner-180x180_FONS-AVUI-90GA_Online_BONART_180X180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90