El Museu Nacional Thyssen-Bornemisza presenta Escenaris de ficció, una mostra individual d'Ana Esteve Reig (Agres, Alacant, 1986) que aborda qüestions com la identitat i la seva construcció, la importància de les imatges en aquest procés i els elements que configuren culturalment la manera de ser de les persones. S'emmarca al programa d'exposicions Kora, que ja suma sis edicions exhibint al museu l'obra de joves creadores espanyoles.
A Escenaris de ficció Esteve Reig reflexiona sobre la música, internet, les xarxes socials i les relacions humanes a través de diverses peces audiovisuals en què els seus protagonistes flueixen entre identitats, estètiques i realitats diferents, en continu procés de construcció. S'interessa pel procés de configuració de la pròpia identitat, partint d'un apropament a diferents grups socials que permet plasmar les seves realitats amb imatges en moviment.
Tres dels audiovisuals es presenten a la sala d'exposicions de la primera planta –El documental de Dalila (2016), Doble ficción (2021) i Fancams (2022)– i una sèrie de tres vídeos, realitzats exprofés per a la mostra, s'exhibeix a les sales 19, 20 i 21 de la col·lecció permanent, juntament amb les obres de Peter Paul Rubens, Hendrick ter Brugghen i Willem Kalf en què s'ha inspirat.
A El documental de Dalila Esteve Reig analitza com es transformen el cos i la imatge als espais digitals i les xarxes socials per oferir una visió artificial de les persones. Utilitza Virgolini, una suposada cantant famosa creada per la creadora Dalila Virgolini per mostrar-se davant de les càmeres. Entre totes dues ideen un documental que barreja realitat i ficció, reflectint com Dalila construeix el seu alter ego i com Virgolini grava un videoclip d'una de les seves cançons, per mostrar l'important paper que tenen les xarxes socials a la construcció de la pròpia identitat contemporània.
Les especialistes o dobles del cinema són les protagonistes de Doble ficción, una peça on es poden veure escenes d'acció interpretades per dones. Fins fa poc, en aquesta professió de risc gairebé sempre eren els homes els que doblaven també els personatges femenins. En aquest vídeo, les dones de Valkiria Stunts, l'únic equip femení d'especialistes de risc que hi ha a Espanya, interpreten escenes en què el doblador havia estat un home, reivindicant la seva presència a la indústria cinematogràfica.
El tercer audiovisual es titula Fancams i fa referència a un tipus de vídeo sorgit amb el K-pop o música pop coreana gravat pels fans durant els concerts i compartits després a les xarxes socials. Esteve Reig presenta aquí diversos joves que es reuneixen els caps de setmana per assajar i gravar coreografies amb el mòbil que posteriorment difondran a la xarxa.