FCC-Segell-banner4
La revista Bonart dedica el seu número 196 a \

Notícies

La revista Bonart dedica el seu número 196 a "Duchamp a Catalunya"

bonart girona - 09/09/22
Baner BonArt 180x178 Agenda Girona CulturaLa-Galeria-201602-recurs

El número 196 de la revista bonart –corresponent als mesos de setembre 2022 a febrer 2023– ja està a la venda. La revista bonart presenta, en aquest darrer número de l'any 2022, una col·laboració molt especial amb Joan Casellas i l'Arxiu Aire i recull a les seves pàgines el projecte Catalunya saluda Duchampsignat per Joan Casellas i que recull algunes de les col·leccions públiques i privades que, a Catalunya, compten amb obra original de Duchamp i nombroses rèpliques de ready-mades amateurs, edicions de bibliòfil i facsímils. Tota una celebració a Duchamp i a Catalunya la que es commemora en aquest dossier que els lectors tindran a les mans; "parafrasejant Duchamp, es prega tocar!".

La revista Bonart dedica el seu número 196 a \
Joan Casellas al salt d’aigua de la Caula a les Escaules, amb el cap gros de Marcel Duchamp, realitzat per Ventura & Hosta amb motiu de la 15a i darrera edició de la Muga Caula l’any 2019. Diumenge 28 d’agost de 2022. La una del migdia

La revista bonart dedica també una especial cobertura en aquest número a Andorra i el reforçament de la seva aposta per la cultura i per la cultura del país amb una extensa entrevista, realitzada per Jordi Grau, a Sílvia Riva González, Ministra de Cultura i Esports d’Andorra. Conscient del talent andorrà, el país treballa per estructurar el futur cultural, enfortir el teixit cultural i, al mateix temps, gestionar el patrimoni de la llengua. El Centre d’Exposicions del Govern és un bon exemple d’aquesta nova etapa, a més del treball amb les col·leccions del país, entre moltes altres actuacions. Jusèp Boya, Director del Museu d’Arqueologia de Catalunya, abordarà els reptes i avanços del patrimoni arqueològic a Catalunya en una profitosa conversa amb Jordi Grau on es tractaran temes com el Pla Estratègic amb l’horitzó 2025-203 o la relació del patrimoni amb les arts visual, l'educació i la societat. La Documenta de Kassel o la darrera Biennal de Venècia són analitzades per Montse Badía a l'article "Qüestionar geopolítica i antropocentrisme, dibuixar futurs" i per María Munoz a "Documenta Fifteen", respectivament. Aquest són només una part del continguts d'aquest número que comptar també amb les seccions habituals d'Opinió, Report, Mercat de l'art i els articles crítics de les exposicions realitzades a Catalunya.

A més, el número 195 compta amb articles d'opinió de Xavier Barral, Aina Mercader, Albert Mercadé, Cristina Castañer, M. Lluïsa Faxedas o David G. Torres. Trobarem reportatges sobre l'exposició Toquem Fusta! al Museu del Disseny a càrrec de Jordi Garrido o un avançament a les fires Swab, Loop i Art Libris, a càrrec de Ramon Casalé. Hem de destacar també en aquest número del bonart els textos de Anna Carreras i Marc Riera sobre Carme Pinós, Premi Nacional d'Arquitectura 2021.

La revista Bonart dedica el seu número 196 a \
Javier Balmaseda. "La ruta migratòria. Una singularitat paisatgística", 2018. Foto: Yurian Quintanas

D'altra banda, el Malart recull les exposicions de Carrie Mae Wens a la Fundació MapfreMayte Vieta i Eugènia Balcells a la Fundació Vila Casas; Daniel Gasol al Museu d'Art de Girona; Gino Rubert al Tecla Sala, Michael Lawton a la Fundación Arranz-Bravo; L'escriptura en el relat artístic a la Fundació Palau o L'aposta per l'art nou. Itineraris de l'avantguarda a Catalunya a través del fons Rafael i Maria Teresa Santos Torroella al Museu d'Història de la Ciutat de Girona, entre moltes altres exposicions i notícies omplen les pàgines de la revista d'aquest número.

La portada del Malart es obra de Javier Balmaseda. Les fotografies de Yurian Quintanas es van fer durant el procés de creació de l’obra La ruta migratoria, de Javier Balmaseda, per acompanyar l’exposició homònima que es va dur a terme al Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal l’any 2018. La instal·lació de Javier Balmaseda va reproduir un fragment de carretera de proporcions reals –a escala 1:1– amb la singularitat que l’asfalt està format per milers de crancs negres, modelats un per un, amuntegats els uns sobre els altres.   

La tipografia emprada per la capçalera d'aquest número és Goutte d'Alba Trueba dins el projecte amb l'Escola d'Olot coordinat per Gemme Reixach.

Et poden
Interessar
...

Torrent_Pagès_Banner