banner-elscatala-817x88px
37 espais d\'art participen a la 11a edició d\'Art Nou

Certàmens

37 espais d'art participen a la 11a edició d'Art Nou

Baner BonArt 180x178 Agenda Girona CulturaBaner_HaPicasso_Bonart_360x356

Un total de 37 espais d’art contemporanit de Barcelona i L'Hospitalet de Llobregat participaran a la 11ª edició d’Art Nou amb la intervenció de prop de 50 artistes emergents en 26 exposicions, així com un extens programa d'activitats paral·leles que inclou visites guiades, inauguracions, converses i xerrades amb els artistes, concerts, performances, tallers i projeccions, entre altres.

El festival que es vainaugurar el 30 de juny amb l’obertura de totes les exposicions de Barcelona i l'1 de juliol amb les de L'Hospitalet de Llobregat, tancarà el 3 de setembre amb el lliurament del Premi Art Nou 2022 a un dels artistes que hagi exposat en aquesta edició del festival, concedit per La Capella.

Aquest festival que ha estat organitzat per l'associació de galeries Art Barcelona, aposta un any més per estimular la producció jove, reivindicar les galeries com a espais de trobada i debat, posar en contacte els agents de l'art i el públic general, i visibilitzar formes emergents de fer en l'art.

Dels 37 espais d’art participants, a Barcelona, hi col·laboren les galeries 3 Punts Galeria, Àngels Barcelona, Bombon Projects, Chiquita Room, Cordova, Galeria Esther Montoriol, Galeria H2O, Galeria Joan Prats, House of Chappaz, LAB 36, N2 Galeria, Pigment Gallery, Pigment Gallery (Lab Art Studio), Sala Parés, Suburbia Contemporary i Galeria Zielinsky; els centres d’art La Capella, dedicat a la creació emergent, Espronceda Institute of Art and Culture, Hangar, Santa Mònica i Sala d’Art Jove; els espais d’art autogestionats Estructuras 3000, Homesession, La Cera 13, La Escocesa i SSUAVE, i l’espai clandestí Nomevoy. Per la seva part de l’Hospitalet de Llobregat, hi participen les galeries Ana Mas Projects, etHALL, Galería Alegría, L21 Factory, NoguerasBlanchard i Raccoon projects; així com els espais d’art FASE, Fundació Arranz-Bravo, Salamina i Tangent Projects.

 

Reflexions sobre la construcció de la identitat

Una altra de les novetats d’aquesta edició és que les exposicions d’Art Nou 2022 reflexionaran sobre la construcció de la identitat, la raça o el colonialisme. Un exemple d’això és la obra d’Agnes Essonti Luque (Barcelona, 1996) que crea un escenari reflexiu entorn de la identitat, la racialitat i la pertinença a un lloc a través de fotos, vídeos i instal·lacions a Beta a Kale fo ma on Mapane. A Tangent Projects; els artistes Seulbi Kim (Seúl, 1986) i Christian Tenefrancia Illi (Stuttgart, 1987) se centren en l'impacte del colonialisme i la globalització a través del retrat de treballadors filipins indocumentats a Barcelona a Renegociaciones en la autodeterminación: entre dos realidades, a la Galería H2O; l'artista congolesa-britànica Cõvco, que exposa per primera vegada en solitari a Espanya, rendeix homenatge al viatge oceànic dels migrants que venen a Europa des d'Àfrica a la instal·lació immersiva site specific Fly High a la galeria Cordova.

La memòria també centra diferents treballs. Carmen Alvar (Madrid, 1989) investiga el sentit de les ruïnes –enteses com a memòria i desmemòria– a Paisatges Obsidionals, una mostra a la Sala Parés on l'artista pren diversos objectes com a fil conductor i en transmuta el seu significat, canviant el seu valor històricament assignat. Així mateix, Cristina Spinelli exposa Que me entierren con todo, a NoguerasBlanchard, on l'artista modela i esquinça una vegada i una altra per a arribar a l'arrel, disseccionar i reconstruir obres que apareixen i desapareixen.

La galeria Esther Montoriol acull l'exposició 112: Col·lapse, una mostra col·lectiva en la qual els artistes comparteixen la mirada crítica del món que ens envolta i reflexionen al voltant de la idea de present distòpic, amb peces d'una desena d'autors, alumnes de l'última edició del Màster de Producció i Recerca Artística, en la línia Art i Contextos Intermèdia (2021-22) de la Facultat de Belles arts de la Universitat de Barcelona. L'espai d'art Homesession presenta Dijous Gras, Dimecres de Cendra, un festival atípic al mes de juliol a càrrec de Cesc Hernández, Júlia Vives Vàzquez i Mikel Iniesta, que pretén deconstruir la mirada prèviament construïda que l'espectador té de la festa d'origen pagà. Aquesta exposició neix fruit de la triple aliança entre Homesession, el Grup d'Innovació Docent "Art, Professió i Docència” de la Universitat de Barcelona i la sala d’Art Jove.

Per la seva banda, la Sala d’Art Jove de la Generalitat de Catalunya acull una sèrie d'accions generades en col·lectiu per alguns dels artistes seleccionats a la convocatòria Art Jove Creació 2022, amb l'acompanyament d'Alba Rihe i Martí Anson, i Espronceda Institute of Art and Culture presenta dues exposicions col·lectives: Untitled_3, que mostra els projectes dels 4 artistes residents del programa NectART –Nador, Laura Such, Ana Karen Rodríguez i Alberto Alejandro Rodríguez–, i Sense títol, en la qual 4 artistes emergents dialoguen amb la ciutat de Barcelona a través de la pintura, el vídeo, la instal·lació i la performance –Teresa W, Juliane Lusson, Emir Gómez i Farah Alizée Loubet–. Així mateix, l'espai autogestionat per artistes La Cera 13 també acull l'exposició col·lectiva Tres en Raya.

 

37 espais d\'art participen a la 11a edició d\'Art Nou

 

La pintura en totes les seves formes

Art Nou 2022 acull diverses exposicions de pintura. Alicia Gimeno (Barcelona, 1989) presenta Estructura Radicular a LAB 36, dins de la Galeria Senda, un treball que explora la línia i la forma a través de la representació de les arrels com a part d'un gran sistema radicular de l'arbre; Guillermo García Cruz (Montevideo, 1988) exposa Glitched Space a la Galeria Zielinsky, un treball que pretén desorientar la percepció de l'espectador produint un error temporal o un “glitch”, concepte apropiat per l'artista que prové de la informàtica; Pigment Gallery presenta PAIN2U de Vicente García Lázaro (Madrid,1985), que reflexiona sobre el mitjà pictòric, i Pigment Gallery (Lab Art Studio) exposa Una Oda a la Infància, d'Ana Monsó (Barcelona, 1998), un treball de traç nostàlgic; Victor Beats presenta Wave Motion a N2 Galeria, un treball que apel·la al subconscient i que al·ludeix al taoisme, una vida en constant moviment i canvi. Lara Padilla exposa Dos Rombos a 3 Punts Galeria, una mostra en la qual l'artista reflexiona sobre com les xarxes socials –un espai que presumeix d'independència– cataloga el seu art de pornografia, privant-la de llibertat d'expressió i de visibilitat; d’altra banda, Mariona Berenguer (Barcelona, 1992) exposa About Desire a Raccoon Projects, una exposició al voltant del desig i de com es desenvolupa depenent de la tensió generada per la distància entre l'objecte i el subjecte. El paisatge i la seva reinterpretació es veu a Origins de Daisy Dodd- Noble (Londres, 1989) a L21 Factory, que proposa una reflexió sobre el sentit de pertinença a un lloc, a través de la seva paleta de verds, morats i grocs; i Daniel de la Barra (Lima, 1992) exposa Destierro a la Galeria Joan Prats, un treball que reflexiona sobre la reinterpretació del paisatge des de la visió romàntica, una instal·lació que reflexiona sobre el monocultiu de l'arròs i les seves conseqüències mediambientals.

L’àmbit de la il·lustració també hi serà present amb Juan Narowé (Brasil, 1993) presentarà Negative Capability a Ana Mas Project, partint del dibuix com a element base i amb el seu particular i sofisticat imaginari amb referències a la literatura o el cinema. Altres participants destacats en aquesta secció són Alícia Vogel (Olot, 1991), Laia Amigó (Granada 1996), Nestor Ceniceros (Durango, Mèxic, 1994), Octavi Serra (Girona 1190), Ian Waelder (Madrid, 1993), Noela Covelo Velasco (Pontevedra, 1994), Liliana Díaz (Mèxi, 1992) i Mar Reykjavik (Sagunt 1995). A més de les exposicions, les galeries i espais participants oferiran un extens programa d'activitats paral·leles diàries per a enriquir el contingut de les exposicions. Com per exemple les converses abm els artistes, inauguracions d’exposicions, actuacions performatives, vermuts, conferencia performatives, accions sonores, rutes guiades, que es realitzaran durant tot l’any des d’Art Barcelona, i amb l’objectiu d’acostar el públic el treball dels artistes. També s’inclouen les visites a centres de residencia, producció i recerca artística destinades a galeristes i professionals de l'art amb l'objectiu que coneguin el treball dels artistes residents, enguany se celebraran a Hangar i La Escocesa a Barcelona, i a Fase i Salamina a L’Hospitalet.

Finalment, El festival tancarà el dissabte 3 de setembre amb el lliurament del Premi Art Nou 2022. El premi, concedit des de la primera edició per La Capella, l'espai que l’Institut de Cultura de Barcelona dedica a la creació emergent, premia a un dels artistes que ha exposat en l'edició d'aquest any del festival. A més, i com a novetat, la Collezzione Taurisano (Itàlia) concedirà un premi a un dels artistes participants –en concepte d'ajuda al lloguer d'estudi o taller–, i per segon any, la fira de Marsella ART-O-RAMA premiarà la millor exposició amb una participació gratuïta de la galeria a l'edició 2023 de la fira.

 

Et poden
Interessar
...

BONART_BANNER-POSTECTURA-817x68