La Casa Encendida de Fundació Montemadrid acull la divuitena edició d'Inèdits, mostra que reuneix els projectes expositius de tres joves comissaris menors de 35 anys. El programa és un dels pocs d'Espanya que fomenta la inserció dels joves comissaris en els circuits professionals, facilitant als seleccionats la possibilitat de produir la seva primera exposició. Amb els seus divuit edicions, Fundació Montemadrid ha donat suport a més de 50 comissaris novells contribuint a més a la publicació dels catàlegs i a la difusió dels seus treballs.
Inèdits s'ha convertit en un referent dins dels ajuts a projectes expositius d'art actual. En aquesta edició, el jurat ha estat format pels comissaris Mery Cuesta, crítica d'art i comissària; João Laia, comissari en cap de Kiasma (Hèlsinki), i Yolanda Romero, cap de Conservació del Banc d'Espanya. La mostra dels projectes es podrà visitar fins l'1 de setembre del 2019.
Un amor salvatge que arruïna la nostra pau, comissariat per Sergi Álvarez Riosalido (Sabadell, 1992), introdueix en el context expositiu allò que el psicoanalista Jacques Lacan va detectar i va nomenar com "les coses de l'amor". Però l'amor que s'aborda en aquesta exposició és "salvatge" i es qualifica com a tal perquè nega el suposat ideal romàntic d'unió amb l'altre, fa present la impossibilitat de la relació sexual i evita transformar les coses en forma de mercaderia.
La Pista, comissariada per Lorenzo García-Andrade (Madrid, 1991), convertirà la Sala A d'exposicions en una pista de pàdel. La Pista és una pista normal, amb les seves mesures pròpies i materials reglamentaris corresponents. Però no és només una pista, és la trobada i convivència del funcionament d'un centre cultural amb el funcionament d'un centre esportiu mitjançant una obra que no acaba de realitzar-se fins que acaba l'exposició, perquè no és només la instal·lació de la pista, sinó que és tot el que emergeix al voltant de la seva activació. Durant tot l'estiu se celebraran Tornejos i el públic podrà reservar-la per jugar partits.
Finalment, Viral Identities, comissariada per Inés Muñozcano (Madrid, 1989), presenta obres de quatre artistes el treball reacciona al paisatge hegemònic d'Internet i revela els seus bretxes internes al mateix temps que se serveix de les seves plataformes per produir i disseminar contingut amb un impacte cultural.