El 13 de gener es va constituir el Consell Rector del Fòrum de les Arts a l’Educació. La reunió, impulsada pel CoNCA, va convocar a una trentena de persones representants del Departament d’Educació, del Departament de Cultura i del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, així com representants de les quatre diputacions catalanes, l’Ajuntament de Barcelona, la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), l’Associació Catalana de Municipis (ACM), la Coordinadora Catalana de Fundacions, la Fundació Jaume Bofill i la Fundació Interarts.
Després d’una primera intervenció de benvinguda i constitució del Consell a càrrec de Vinyet Panyella, presidenta del CoNCA, es va tractar el projecte del Fòrum i el corresponent pla de treball del Consell Rector, presentats per Jordi Font i Núria Iceta, secretari i vocal respectivament del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA).
Els integrants del Consell Rector van mostrar la seva coincidència amb els objectius del Fòrum i en què ha de ser l’inici d’un procés que comptarà amb la complicitat i el compromís entre les diferents administracions i entre els àmbits de la cultura i de l’educació. A més, a la reunió es van posar les bases de les línies de treball que es duran a terme des d’ara fins a l’abril, quan tindrà lloc el Fòrum, i es va acordat també fer el seguiment dels acords i les actuacions que es vagin adoptant a posteriori.
El Fòrum de les Arts a l’Educació vol impulsar una major presència de les arts com a llenguatge i com a competència transversal a l’educació obligatòria a la llum de les experiències més innovadores existents tant a Catalunya com al conjunt europeu. Amb això, el CoNCA vol promoure les condicions que garanteixin el dret universal d’accés a la cultura i a les arts, cosa que ha de revertir en un increment de públics i en un increment de la ciutadania culturalment activa. Les arts són, d’altra banda, un element central en l’educació integral de la persona, en el desenvolupament de les seves capacitats cognitives, emocionals i relacionals, amb efectes remarcables sobre l’autoestima, el reconeixement de l’altre, la inclusió de la diversitat, el treball en equip i la gestió de les emocions.
En el marc del Fòrum, també es presentarà una primera versió de la Cartografia de les arts a l'educació a Catalunya, un mapa en construcció que vol fer emergir les iniciatives existents a les escoles i instituts en les etapes d’infantil, primària i secundària obligatòria, tot fomentant la relació i intercanvi entre els centres.