Baner-1280x150-px

Notícies

Galeria Mayoral i Polígrafa, els dos representants catalans a Art Basel Miami

Una obra d'Antonio Saura que es por veure a la galeria Mayoral. Cortesia Mayoral / Art Basel Miami
Galeria Mayoral i Polígrafa, els dos representants catalans a Art Basel Miami

Art Basel és una multinacional del mercat de l'art i ha aconseguit posicionar tres grans fires de referència en l'àmbit mundial des de la primera que va crear als anys vuitanta a Basilea i fins a les actuals de Miami i Hong Kong. La pandèmia va convertir l'edició de l'any passat en digital, però enguany torna la presencialitat. Enguany, a la fira hi trobem la presència de dues galeries catalanes, les barcelonines Galeria Mayoral i Polígrafa. Art Basel Miami s'inaugura per al públic demà dia 2 de desembre i fins dissabte, tot i que els dies 30 de novembre i 1 de desembre van començar les prèvies per col·leccionistes i mitjans de comunicació.

La primera d'elles, Mayoral, també amb seu a París, hi participa per segon any consecutiu "malgrat que aquest any és el primer físicament, ja que l'any passat la covid ho va fer diferent", reconeixia Jordi Mayoral, director de l'espai dedicat a les avantguardes catalanes i espanyoles del segle XX. La sala, que des de fa anys està duent a terme una tasca de recuperació molt valuosa sobre autors d'aquest període, participa en la secció oficial de galeries. Entre les obres destaquen peces d'Antoni Tàpies i Joan Miró, com també l'expressionisme punyent d'Antonio Saura. Pel director és "un motiu d'orgull poder participar en aquest esdeveniment". A la pregunta de si tenir un espai a París havia ajudat a poder entrar dins el prestigiós certamen, Mayoral responia que "tot ajuda, malgrat la feina d'una dècada buscant l'excel·lència, crec que ha sigut determinant".

Per la seva banda, Polígrafa és una veterana, participant des dels orígens tant a Baselia com a Miami. En l'edició de Miami participa dins la secció Edició i l'actual propietari, Álvaro Puigdengolas, net d'una històrica nissaga d'artistes, comenta que "les propostes que portem quan anem a un lloc o a un altre són bastant diferents. Sobretot quan venim a Miami ens agrada treballar amb autors nord, centre i sud-americans -com Liliana Porter...- que són el públic majoritari que es dona cabuda a aquesta fira". Sobre si l'edició digital va anar bé, Puigdengolas apunta que "si bé el mercat de l'art digital i de les transaccions pels mitjans digitals creix cada any, la veritat és que poder estar davant de l'obra crec que és determinant per fer una compra i, sobretot, quines obres i quins imports encara mes".

Els protocols que la pandèmia ha exigit, la inseguretat amb el transport i que arribessin les obres en les dates convingudes, així com un suposat afebliment del mercat a Miami –que porta ja més de cinc anys en reculada–, han impossibilitat la participació de més galeries catalanes. En anys anteriors hi havia hagut la participació de RocioSantacruz i ADN a la Fira Untitled, 3 punts i N2 a Art Miami, Bombon Projects a NADA i Palma Dotze a la fira d'art llatí. 

Baner-generic-180x180_Baner-180x180-px

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88