40_MNACTEC_Banner-1280x150

Exposicions

La Galeria Fernando Pradilla participa al Festival PHotoEspaña

La Galeria Fernando Pradilla participa al Festival PHotoEspaña
bonart madrid - 11/06/19
La Galeria Fernando Pradilla participa en la XXII edició del Festival Internacional de Fotografia i Arts Visuals PHE 2019, presentat en la seva secció OFF l'exposició individual The Journey Continues de l'artista espanyol Juan Carlos Martínez (Campanar, Badajoz, 1978). La mostra proposa un diàleg actiu entre diferents processos de treball desenvolupats per Juan Carlos Martínez en l'última dècada que articulen un discurs al voltant dels límits de la mirada en l'espai compartit. En ells, l'artista ha utilitzat diverses estratègies i maneres de captura de la imatge, reunint un conjunt d'arxius que han sorgit per la seva necessitat d'aprehendre situacions furtives que permetin pensar-les i tornar-les a mirar des d'altres perspectives.
The Journey Continues procura interconnectar aquests grups d'imatges que posen de relleu els matisos en la percepció dels temes amb què Juan Carlos Martínez construeix les seves imatges. Treballs com Secret Photography Archive, Breakers, The Bystander o The Hydden Viewer plantegen una reflexió sobre la mirada, la representació del cos, la imatge com a testimoni, la masculinitat, la joventut, el desig, així com deixar constància dels diferents contextos i dispositius amb els quals s'efectua la seva captura.
Secret Photography Archive, iniciat el 2013, part d'imatges creades i difoses diàriament per les xarxes socials, gairebé a manera d'acció performàtica que van propiciar un fort impacte en l'imaginari i la percepció dels espectadors. Configurada amb una estètica característica "candid" d'diferents prototips de nois, fragmentats o d'esquena, aquesta sèrie recrea imatges espontànies per despertar premeditadament el desig al observador. Secret Photography Archive està en relació amb un altre projecte sobre la vigilància inversa: The Bystander i The Hydden Viewer, consistent a revertir els efectes de la vigilància fotografiant a guàrdies de seguretat i els seus dispositius per a l'observació.
Breakers, per la seva banda, és un projecte de fotografia documental sobre el fenomen hedonista i desenfrenat del turisme juvenil, la intimitat i l'exhibicionisme en els espais públics de caràcter turístic. Les primeres imatges van sorgir durant la residència de Martínez a Austràlia (2009-2010), propiciades pel fort impacte que li va causar l'abús de l'alcohol per part dels joves. En l'actualitat el projecte d'exploració d'aquest fenomen continua per diferents destinacions de vacances a Espanya.
La majoria dels projectes de Joan Carles Martínez vénen marcats per aquesta acció conscient de registrar el fet fotografiat en la seva dimensió espai-temporal. Li interessa documentar i deixar testimoni de l'acte performatiu de la captura de les seves imatges, del seu modus operandi, que com ell mateix afirma "parteixen de l'experiència real, percebuda i capturada en directe per després traslladar-la a un terreny de sub- activació , fantasia i ficció ".
L'estratègia creativa d'observació practicant Martínez, capturant actituds íntimes, desenfadades o eròtiques de les seves "observats" planteja una revisió sobre la noció del que és privat i la seva protecció. En aquest sentit, Óscar Fernández apuntava en un dels seus assajos: "És evident que ens veiem assaltats diàriament per sistemes de vigilància i control que envaeixen parcel·les d'intimitat que molts consideren inalienables.
No obstant això, cal qüestionar aquestes certeses sobre les quals, sovint, vam debatre sobre la mirada a l'altre. I més quan aquests debats enarbo- len arguments de tipus ètic o moral i quan assumeixen la idea premoderna de la mirada com un mecanisme unidireccio- nal i sempre autoritari. És precisament aquest relliscós terreny el que trepitja Joan Carles Martínez quan investiga la manera en què la realitat es desplega davant nostre. Ordenat per un complex sistema de dispositius de representació i tecnologies de mediació, que porten les possibilitats de la mirada a un territori mai abans aconseguit, el concepte mateix de "realitat" requereix ser revisat ". Molt relacionat amb aquest discurs es trobava el seu treball "Registre d'una acció espai temporal en Medinat al-Zahra", presentat en 2016 i pel qual va resultar guanyador en el I Concurs de propostes de creació fotogràfica sobre Medina Azahara.
El projecte no plantejava una focalització directa sobre les restes arqueològiques, sinó que d'una manera molt personal, l'artista derivava el seu treball a una observació crítica del comportament dels seus visitants.
A la imatge, fotografia de Juan Carlos Martínez .
La-Galeria-201602-recursBaner-generic-180x180_

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88