Amb el cicle
Casa de la Volta La Panera es proposa dur a terme una programació on dialoguin la arquitectura i la història d’un espai d’època medieval i l’art actual. Alhora, vol apropar l’art contemporani a nous públics i enriquir la percepció del patrimoni històric en relació amb creacions del present. Del 2 de desembre del 2010 al 16 de gener del 2011 es podrà veure a La Panera de Lleida el treball d’Hannah Collins (Londres, 1956), que en línies generals, podríem dir que es basa en l’experiència i la memòria d’individus i col·lectius que conformen el món contemporani. En aquesta ocasió mostra una instal·lació fruit de tres dies i tres nits de filmació a la fàbrica abandonada La Tossée, a Roubaix (Nord Pas-de-Calais, França). En aquesta peça, l’artista, a partir de la creació audiovisual i dels textos estampats sobre lli, ens fa partícips dels records i somnis d’alguns habitants del municipi. La fàbrica es converteix en un espai mental, i les parets són el marc de la nostàlgia i la memòria de diferents testimonis. Alguns d’aquests residents són d’origen algerià i a través dels seus somnis ens traslladen des de les dunes del desert, passant per les tendes dels beduïns, a una discoteca de Lille; totes elles unes realitats paral·leles que escapen d’un espai en runes. A la foto,
Solitud & company, 2008. Cortesia de l'artista.
Més informació a la revista bonart n. 135 (edició paper i edició digital) del mes de gener del 2011.