El Museu Picasso de Barcelona inaugura el 18 de març l'exposició
Vinyetes al front, comissariada per Salvador Haro, Inocente Soto i Claustre Rafart. La mostra, que es podrà visitar fins el 29 de maig, estableix, per primera vegada, un diàleg directe entre l’obra de Picasso
Somni i mentida de Franco (1937) i el llenguatge gràfic i visual de la propaganda de guerra. L’exposició analitza i presenta un diàleg fluid entre els elements iconogràfics que composen les 18 vinyetes de
Somni i Mentida de Franco i el llenguatge gràfic i visual present en la producció d’altres artistes, en el context de la propaganda de guerra, que no només se centrava en l’estampació de cartells, sinó també en la confecció d’auques, pasquins, il·lustracions i acudits per a la premsa. Aquest grup heterodox d’artistes —dibuixants, grafistes i il·lustradors— van emprar i compartir bona part dels recursos gràfics i visuals en la seva recerca de l’impacte emocional, esdevenint un veritable ?exèrcit de l’art. Els dibuixos del salvadoreny Toño Salazar i la seva visió crítica de l’Espanya de Franco; els gravats de Los Desastres de la Guerra de Goya (de qui la República va editar un tiratge l’any 1937); els fotomuntatges de Hearfield, de forta càrrega ideològica; i obres del grafistes Renau i Amster, dels caricaturistes Bagaria i Grosz i del fotògraf Agustí Centelles, entre d’altres, seran presents en aquesta exposició.