728x90

Exposicions

​La Sala Parés presenta l'obra de Carles Nadal a l'Espai Memòria

​La Sala Parés presenta l\'obra de Carles Nadal a l\'Espai Memòria
bonart barcelona - 03/07/19
​La Sala Parés, carrer Petritxol 5 de Barcelona, presenta l'obra de Carles Nadal a l'Espai Memòria. Carles Nadal (1917-1998) és un artista interessant per la seva personalitat pictòrica i per tractar-se d’un dels exemples més internacionals de l’art català. La seva obra va ser, i encara ho és en l’actualitat, ben acollida als centres artístics més destacats com: París, Londres, Nova York i Brussel·les. La seva primera exposició a la Sala Parés es celebrà el 1963 i a partir d’aquesta data continuà exposant a la galeria de Petritxol fins a la seva mort. Després de refusar una beca de la Carnegie Foundation, el 1949 s’instal·là a Brussel·les on ràpidament entrà en contacte amb els cercles artístics de la capital belga. Entre els creadors amb els quals s’hi relacionà, destaquen noms com René Magritte. A partir d’aquell moment, Nadal combinà la seva residència entre Espanya, França i Bèlgica, aspecte que explica la importància del viatge com una de les temàtiques recurrents dins de la seva obra. El quadre presentat és un exemple magnífic d’aquest moment. Es tracta d’una composició sorprenent i visualment molt atractiva, la qual mostra alguns dels trets característics de la pintura de Nadal. L’artista retrata amb el seu llenguatge atrevit i un plantejament absolutament fauvista una plaça de Brussel·les, on els edificis i els colors llampants són els veritables protagonistes. Els cromatismes emprats fugen de la captació imitativa de la realitat i serveixen a l’artista per experimentar combinacions estridents amb primaris i secundaris sobre els quals s’hi incorpora la línia gruixuda que delimita volums, relleus i alçats d’edificis. Tots els elements de l’escena urbana, com són els personatges que passegen per la plaça o els asseguts a la terrassa del restaurant, així com els globus que es retallen en el celatge d’ensomni, s’evoquen amb espontaneïtat i llibertat absoluta. En definitiva, el quadre és una mostra interessant del llenguatge habitual en Nadal, fruit d’una mélange entre el naïf i el fauve.  A la imatge, "Les festivités du 21 juillet en Belgique", 1953. Oli sobre paper marrouflé, 49 x 64 cm.
Memoria_viscuda_Bonart_180x180 px40_MNACTEC_Banner-180x180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90