Del 9 de setembre al 27 de novembre la Galeria Palma Dotze de Vilafranca del Penedés presenta l'exposició
The Art of Seductionde Daniel G. Andújar i Rogelio López Cuenca. Els artistes presenten una instal·lació que es suma al projecte en procés en el que treballen conjuntament desde 2008 sobre la imatge de l’art i la figura de l’artista a la cultura contemporània i a traves dels mitjans de comunicació massius. Té el seu origen en una col·laboració, de la qual han estat presentades "etapes" prèvies a València (“Ferramentes de l’Art”, Sala Parpalló, 2008) i Mèxic DF (“Yo me perfumo para ocupar más espacio”, Museo de Arte Carrillo Gil, 2009). En aquesta ocasió, l’anàlisi es centra en la recurrència de la explotació iconogràfica de la “postura” de l’artista per part de la publicitat i les produccions culturals comercials, així com de la generació de plusvàlua simbòlica de la marca-firma produïda en aquest traspàs. López Cuenca i G. Andújar documenten conjuntament un compendi de tòpics respecte d’això de l’ofici de l’artista i el seu entorn. ¿Com veu la societat els artistes contemporanis? ¿Quins estereotips es repeteixen, quins han canviat? L’artista com a geni, com turmentat o boig; el cuiner com a artista; la sublimació del personatge a partir del llegat de la seva obra, rellegida anys o segles després; el malditisme i la bohèmia; la racionalitat que s’imposa de la mateixa manera a com va desapareixent l’espai del taller com a prolongació de la seua labor física; la manera com es puga entendre la intel·lectualitat i el seu compromís avui, en aquesta era que circula a la velocitat de la llum, etc. Elements dispars plantejats amb voluntat arxivística, no definitiva sinó temptejant, que ajuden a definir certes pràctiques artístiques actuals i constaten els reptes de l’artista contemporani.