L'European Live Art Archive (ELAA), el primer arxiu de performance de l'Estat espanyol d'abast europeu amb seu a Girona, aportant el seu testimoni que ha estat recollit al llarg d'avui dia 17 d'octubre al Museu d'Art de Girona. Pazos, Premi Nacional d'Arts Plàstiques del Ministeri d'Educació i Cultura de l'Estat espanyol, ha assegurat que la performance és una manera de viure. "El performer actua 25 hores al dia i en un moment donat posa un parèntesis, el subratlla i l'accentua", ha manifestat. Per l'artista barceloní, "la performance ha de tenir un punt de teatre i un punt d'espontaneïtat" i pensa que actualment l'art d'acció està "malejat" perquè "s'hi han inclòs disciplines com la dansa o el mim fins al punt que s'està teatralitzant massa". Amb tot, l'artista barceloní creu que és una eina vigent per a la reivindicació en el món actual. Pazos, que ha dit que no separa massa la seva vida del treball artístic, considera la creació "una forma de distracció per pensar menys en la mort". L'obra de Pazos inclou performances, instal·lacions, vídeo, fotografies i objectes. Malgrat les etiquetes que el situen en l'art conceptual català, ell renega d'aquesta condició. "L'art conceptual català no existeix, es tracta d'artistes que es dedicaven a copiar formes que venien de fora. Els mateixos conceptuals em van fer fora però se m'ha inclòs en aquesta etiqueta pel fet de no estar dins el món de la pintura". A la foto, Imma Prieto (equip de recerca d'ELAA); Carlos Pazos; el director del Museu d'Art de Girona, Josep Maria Trullén; i Denys Blacker, (equip de recerca d'ELAA).