“Temps de plom i plata”, de Nora Ancarola es pot visitar fins al 27 de juliol al Centre d’Art Maristany de Sant Cugat del Vallès.
Joan M. Minguet ha comissariat l’exposició Temps de plom i plata. Derives obligades, de Nora Ancarola, amb Agnés WO i Juan Muiño. Les obres de Nora Ancarola ens acosten a reflexions pausades sobre la gestió del malestar en aquelles tràgiques derives migratòries, anònimes o personalitzades, que han presidit el segle XX i que encara ara vivim amb una certa lleugeresa. Moments de plom carregats de duresa, però també moments de plata, de llum en la foscor. Un exercici artístic sobre la possibilitat de recuperar velles utopies (o de crear-ne de noves) amb una clara voluntat transformadora. El comissari de la mostra, Joan M. Minguet, comenta que, “després de treballar amb la Nora en moltes coses de l’àmbit de l’activisme, he pogut endinsar-me en una fase esplèndida del seu treball artístic, tan compromès, com en la seva participació en els debats culturals del país. L’exposició de Maristany forma part d’un conjunt més gran que es completarà el 18 de juliol que ve amb l’exposició Panòptic_Frontera 601 a la Virreina de Barcelona, a la Sala Miserachs, i que acabarà el març del 2020 al Muntref de Buenos Aires. Amb motiu d’aquesta triple col·laboració, estem en fase de producció d’una publicació (una coedició de les tres potes) que, a més d’ensenyar el treball de la Nora, ha disposat d’un elenc de col·laboradores i col·laboradors d’alt registre: Irina Mutt, Jordi Font, Laura Llevadot, Elsa Plaza, Fina Birulés, Frederic Montornés, Laura Baigorri i Paloma G. Díaz, Ester Jordana i Antonio Ontañón”.
A la imatge, Instal·lació, 2019.