El col·laborador de
bonart, Joan Casellas ha obtingut mitjançant el projecte
Arxiu Aire un nou éxit. Ha estat l'encarregat de realizar el cartell del festival de performance
Contenedores 2012 de Sevilla. Es tracta d'una reconstrucció fotogràfica d'una acció de la proto-performer Elsa van Freytag-Loringhoven, l
a baronesa dadà.
Joan Casellas (1960 Teià, Barcelona)
Format dins de l'atmosfera de l'art conceptual català dels setanta, Joan Casellas realitza la seva primera exposició individual a l'Espai 10 de la Fundació Miró de Barcelona. El any 1979, completa estudis d'art a l'Escola Massana de Barcelona (1974-1979). L'any 1976 forma el grup
Dadà ataca de nou en el qual realitza les seves primeres accions i intervencions efímeres. Posteriorment, continua el seu treball artístic amb la construcció d'objectes sota la influència de Duchamp i Brossa.
De 1982 a 1988 retorna a la pintura figurativa influït per la transavantguarda italiana, però des d'un intimisme en els temes i els formats. L'any 1986 es trasllada a Nova York on residirà cinc anys. Participa en multitud d'exposicions col·lectives a la ciutat dels gratacels i a Catalunya. Comença a treballar en escultures de gran format que exposarà a la Fundació Espais de Girona (Catalunya) dins de l'exposició Volums 2 (1988) i la Bridgewater-Lutsberg Gallery deNueva York amb l'exposició individual
The mediterranean project (1989). La part pictòrica i fotogràfica d'aquest projecte les exposarà respectivament a la Drie 05 Gallery d'Amsterdam i a la Sala 491 de Barcelona (1991). Amb aquest projecte, Casellas realitza un exercici de síntesi entre els seus interessos per l'art conceptual i la manualitat.
De retorn a la península, Casellas connecta ràpidament amb un grup d'artistes interessats en l'acció i l'autogestió. Comença a publicar articles sobre acció i es llicencia en Belles Arts a la Universitat de Barcelona (1993-98). Participa en la Formació de projectes col·lectius com
De viva veu (1993),
Xarxa Art (1995),
Club 7 (1996),
Rag (1998),
La figuera crítica de Barcelona (1998),
Kabaret obert (2001) o
Zai ( 2003). Des de 1992 edita la revista
Aire i constitueix l'arxiu fotogràfic més exhaustiu d'accionisme de la seva generació. Ha impartit cursets i conferències a les universitats de Barcelona, ??Madrid, València, Granada, Màlaga i Montevideo i en Art Leku (Sant Sebastià), MACBA (Museu d'Art Contemporani de Barcelona) i CGAC (Museu Galego d'Art Contemporani).
El 1994 l'ICA de Londres (Institut of Contemporary Art) de Londres li organitza una petita mostra documental de les seves intervencions i accions. Per a la seva inauguració fa l'acció "The power project" intervinint la façana de l'edifici. A banda, ha realitzat accions i intervencionsa la península i Nova York, Quebec, Montevideo, Valparaiso, Londres, Amsterdam, Zurich, Basel, Köln, Lund, Sirisham, Motpellier i Marsella.