Fins el 28 de juliol hi ha temps per a visitar les exposicions de Plantalech i d'August Rossell que acull el centre Palmadotze, a la Masia mas Pujó de Santa Margarida i els Monjos.
En trànsit és el títol escollit per Fèlix Plantalech per a la seva exposició individual a Palmadotze. Potser un dels aspectes que l’han dut a aquesta elecció és que l’exposició reuneix una selecció de treballs dispars en el temps. Per a l’artista, alguns d’ells es compten entre els més significatius realitzats al passat -com el mural de 2 x 8 metres “Encanyissadament” (2008)- i que ara Plantalech vol mostrar com aquell que sap on es troba i honra i agraeix tot allò que l’ha portat fins al present. Tot allò que no desapareix, ans al contrari, tot allò que ha esdevingut l’essència d’una manera de contemplar, escoltar, sentir i establir l’element poètic formal des d’on Plantalech estableix un vincle vers les seves sensacions i memòria interior viscuts a Castellví de la Marca on hi tenia l’estudi, un àmbit rural, “a pagès”, com li agrada dir a ell.
Es tracta d’un llenguatge, cada vegada més depurat, a vegades reduït a signes, símbols o grafismes. Un gest i color mesurat que conviuen amb una acurada elaboració de capes, textures i transparències pictòriques, que l’artista empra per a expressar l’harmonia, l’equilibri, el ritme, la bellesa o el silenci de diferents fonts d’observació i d’inspiració.
Pel que fa a August Rossell, un dels pintors més emblemàtics del Penedès, que ha forjat un estil pictòric molt personal i inconfusible, presenta l'exposició August Rossell. Pintures. Obra inèdita, un petit resum de tota la seva obra. Una pintura que s’ha dit evoluciona desde un figurativisme “romàntic”, intimista i atmosfèric, vers una pintura d’expressió més espontània, sense mètode ni projecte com diu ell, on el pintor hi imprimeix àgils, rítmiques i vibrants pinzellades. Pinzellades que dibuixen línies, taques i espais de llum i d’ombra que esdevenen visions impactants de la realitat interpretada d’ una forma personal, lleugerament transformada per la llum, l’atmosfera, la força i l’emoció que el pintor els hi imprimeix mercès a l’ús del color, el domini tècnic i la vibració del seu traç.
A la imatge, fragment de l'obra "Menina", d'August Rossell.