La Galeria Senda de Barcelona presenta del 30 de març al 31 de maig la quarta exposició individual de l'artista Peter Halley (Nova York, 1953). La mostra inclou una sèrie de pintures de grandària intermèdia, obres de gran format i una sèrie d'esbossos on ens proposa un acostament al seu personal mètode creatiu de construccions pictòriques amb aparença formal abstracta però amb un alt contingut simbòlic.
Peter Halley és un artista reconegut i influent al panorama internacional. Es va donar a conèixer a mitjans anys vuitanta a Nova York, com a impulsor de l'anomenat moviment Neo-Geo. Aquesta corrent apareix com a reacció al neo-expresionisme i suposa un ressorgiment de l’abstracció geomètrica.
La teoria estructuralista és una referència del seu estil, reflectint la idea del llenguatge com a sistema tancat i autorreferencial i criticant les reivindicacions transcendentals de minimalisme. Tan important com la seva obra pictòrica són els seus escrits i el seu treball com a teòric amb l’edició d’assajos artístics que ens apropen més a la seva experiència i mentalitat.
Les obres que es presenten en aquesta exposició mostren variacions del tema de la cel·la. Mitjançant la modificació en les proporcions, i la superposició o combinació de les seves presons amb panells monocroms, Halley juga amb la varietat d'efectes que poden ser creats a partir d'uns recursos formals limitats. Els seus quadres presenten una interessant combinació tant de referents de textura- usant materials com Roll-a-Tex i pintura Day-glo- com a referents antropomètrics.
Halley aporta una càrrega crítica malgrat el caràcter eminentment formalista del grup Neo-Geo, així com una al·lusió a la tecnologia i a les xarxes de comunicació. És així com Halley imposa una referència a l'espai i al temps de la nostra societat, al terreny polític i social, i a l'ordre tancat en el qual vivim. Les seves formes fredes i rectilínies són l'expressió plàstica del nostre complex paisatge urbà -cel·les rectangulars connectades per xarxes de conductes, presons, diagrames, organismes aïllats- i dels nostres mecanismes d'informació a través de xarxes de comunicació, tant físiques com a virtuals. El seu treball de formes geomètriques, on el color pren una importància primordial, té un valor narratiu: Halley ens parla de finestres i de cel·les, de la possibilitat de mirar cap a fora o de realitzar una introspecció. Així, el seu llenguatge formal té una voluntat real d'incidir en la societat, d'analitzar-la i de treure conclusions.
Peter Halley viu i treballa a Nova York. Va estudiar a la Universitat de Yale (BA, 1975) i a la Universitat de Nova Orleáns (MFA, 1978). Ha tingut exposicions individuals a institucions com el Museum Haus Esters, Krefeld, Alemanya (1989), Musée d’Art Contemporain Bordeaux (1991), Museum of Modern Art, Nova York (1997), Kitakyushu Museum of Art, Japó (1998), Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Madrid; entre d’altres. Al 1996 va començar, juntament amb el comissari Bob Nickas, la publicació de la revista bimensual Index (fins al 2006). Al 2001 va rebre el premi Frank Jewett Mather del col·legi Art Association pel seu treball formal en l'escriptura. Ha fet classes a la universitat de Columbia, UCLA i a la School of Visuals Arts; des del 2002 és director en estudis de pintura de la Universitat de Yale. La seva obra ha estat exposada a galeries de Chicago, Londres, Madrid, Barcelona, Moscou, Nova York, París, Seül i Tòquio.