Al llarg de la seva trajectòria, Bonaventura Ansón (Tossa de Mar, Girona, 1945) ha excel·lit en la pintura, el dibuix, la ceràmica i l’escultura. La Fundació Valvi presenta, del 15 de març al 27 d’abril, l’exposició De verd a madur, una mostra que recull part de la creació més recent de l’autor.
Des d’una atmosfera chagalliana, Ansón s’embarca, a través de la pintura, el gravat i l’escultura, en complexes simfonies tonals wagnerianes de regust expressionista, vertiginoses escenes que narren episodis èpics de l’aventura humana i espais informals de cromatisme líric.
Al llarg dels anys les originàries composicions d’atmosferes romàntiques evolucionen envers una síntesi d’abstracció matèrica, com a oda a la humitat i als seus desvirtuats valors morals i espirituals. Bonaventura Ansón es refereix a l’art com una cosa viva que és necessària per a la vida cultural de totes les nacions. Bonaventura Anson diu que l’art és un dels pocs mitjans pels quals tots els països es poden comunicar, i en el seu llenguatge visual expressa el respecte per la tradició, però també mira cap al futur. Les seves obres estan marcades per una contemporaneïtat basada en la tradición clàssica.
En el transcurs dels últims temps, comença a albirar-se en l’obra de Bonaventura Ansón un nou tema: el mur. Aquest tema sempre ha estat d’alguna manera present en la seva obra. Els murs es van fent més alts i infranquejables; i les parets van agafant una opacitat que ni els tons irisats els traspassen.
De sempre, el missatge de l’autor ens ha portat a la reflexió sobre la llibertat i la possibilitat de la seva existència. Ja en els seus inicis la pregunta es fa reiterativa: per què no la podem assolir tota la llibertat o, per què la mica que se’ns dóna és tan petita? Per l’artista aquests murs representen els condicionants de la vida que ens marquen uns camins a seguir sense cap possibilitat d’escapar-nos-en.
A la imatge, "Mur i finestra" de Bonaventura Ansón.