"És ben conegut que les decisions importants en comunicació es prenen a les grans ciutats, però avui coneixereu un cas d'èxit pensat i dissenyat lluny dels grans centres neuràlgics i amb pocs mitjans". D'aquesta manera, va començar, dimecres passat, el director creatiu de Gelis Dissenyadors, Pere Gelis la conferència "David vs Goliat" en referència a la lluita de La Fageda per fer-se un lloc en el competitiu món dels làctics. La xerrada organitzada per l'Escola d'Art I Superior de Disseny d'Olot va comptar amb l'assistència de més de 150 persones entre alumnes i professors de les diferents disciplines que s'imparteixen en el centre.
Pere Gelis va escollir l'exemple de La Fageda per explicar als assistents la importància de la tasca que es dur a terme en un estudi de disseny gràfic per posicionar un producte en el mercat. "Hi ha dues maneres de crear una marca: abocant-hi molts recursos econòmics que és el que solen fer les grans companyies o bé pensant una estratègia innovadora i diferencial que és el que vam fer nosaltres". Per aquest motiu, Gelis Dissenyadors amb l'assessorament del reconegut i prestigiós publicista Marçal Moliné va estudiar el producte fins al punt de trobar el valor afegit que el feia i el fa únic en el mercat, és a dir, els productes làctics de La Fageda són els únics del mercat que s'elaboren amb llet de les seves pròpies vaques. També es va apostar per dotar al producte d'una imatge corporativa que li atorgués en el lineal d'un supermercat una imatge fàcilment recordable i identificadora.
Amb l'exemple de La Fageda, Pere Gelis va voler inculcar als futurs dissenyadors que "les grans marques i grans oportunitats també poden néixer o sorgir en petits indrets i amb recursos limitats". Durant el torn de paraula, els alumnes van preguntar al conferenciant diferents aspectes relacionats amb l'èxit de la marca i els productes de La Fageda així com les estratègies comercials que s'han de realitzar per aconseguir un client d'aquestes característiques.