Avui, l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà, juntament amb els productors i comerciants de ceràmica de la zona, han presentat en roda de premsa el projecte promocional de la marca de denominació d’origen Ceràmica de la Bisbal, una campanya que té com a objectiu principal informar al consumidor final i als diferents mercats dels factors diferenciadors del producte ceràmic elaborat a la Bisbal de la resta de ceràmica, principalment de la procedent del sud de l’Estat espanyol i del Sud-est asiàtic.
El ceramista de la Bisbal és encara el darrer esglaó d’una família amb generacions dedicades al vell treball de donar forma a l’argila. Actualment, la Bisbal és un centre ceràmic de referència internacional integrat per un total de 45 fabricants i prop de 25 comerços. El seu conjunt formen un clúster de pes en l’economia del territori que dóna feina a més de 400 persones (llocs de treball directes i indirectes). Segons dades facilitades per l’Associació d’Empresaris Artesans Ceramistes de la Bisbal i Comarca, el 57% de la ceràmica de la Bisbal es ven a Catalunya (principalment als punts de venda de la Bisbal i de les zones turístiques del país), un 17% a l’Estat espanyol, un 18% a Europa (principalment a França, Gran Bretanya, Holanda i Bèlgica), i el 8% restant a altres mercats com ara Rússia, els Estats Units, Austràlia i Canadà, entre d’altres. Es dóna la circumstància que alguns fabricants venen la seva producció en un 90% als mercats internacionals.
A la imatge, dD’esquerra a dreta: El regidor de Promoció Econòmica de la Ciutat de l’Ajuntament de la Bisbal, Xavier Dilmé; l’alcalde de la Bisbal, Òscar Aparicio; el president de la Unió de Comerciants de la Bisbal, Jaume Rulduà; i el president de l’Associació d’Empresaris Artesans Ceramistes de la Bisbal i Comarca, Jordi Trayter.