Des de 2013, cada dilluns és Dilluns de Mastercard i el Museu Nacional Thyssen-Bornemisza obre la seva col·lecció permanent de forma gratuïta. Des de 2013, cada dilluns, amb el patrocini de Mastercard, una mitjana de 2.800 persones passen per les sales del museu entre les 12:00 i les 16:00 hores. Així, després de sis anys i mig, la xifra de visitants ha superat els 890.000.
"La iniciativa Els Dilluns de Mastercard és només una mostra més del suport que donem a la cultura des de la companyia. Ens complau veure les xifres tan altes de visitants a l'extraordinària col·lecció Thyssen-Bornemisza des que vam fer possible que aquest s'obrís al públic cada dilluns. Només esperem seguir sumant visites i proporcionar experiències Priceless a aquesta pinacoteca única ", explica Paloma Reial, directora general d'Mastercard Espanya.
En paraules de Evelio Acevedo, director gerent del Museu Nacional Thyssen-Bornemisza, "des de 2013 prop del milió de persones s'han beneficiat d'aquest acord amb Mastercard. És un exemple de col·laboració publicoprivada que permet al visitant conèixer, gratuïtament, els vuit segles d'art occidental que ofereix la col·lecció Thyssen-Bornemisza i que, al mateix temps, ofereix als clients de Mastercard maneres diferents de gaudir de la visita a l' museu a través d'experiències úniques i exclusives d'aproximar l'art i als artistes. Es tracta d'un excel·lent vehicle, per a ambdues institucions, de complir amb les seves missions i objectius".
En 2013, van ser 118.386 les persones que van gaudir dels Dilluns de Mastercard; 125.959, el 2014; 138.779, el 2015; 142.327, el 2016; 127.433, el 2017; 151.574, el 2018, i 90.130 entre gener i juliol de 2019.
A la imatge, Museu Nacional Thyssen-Bornemisza.