Yotta Kippe (Hamburg, 1971) presenta a la galeria Cànem de Castelló, fins al 15 de juny, l’exposició L’instant present. Constant fugida de la pròpia veritat. La selecció de peces exhibides són un conjunt de rostres que se’ns presenten com a presències visuals, imaginacions o somnis.
Deia Derrida que “el rostre és l’últim parany ètic” i és precisamet sobre el rostre que tracten els treballs de Yotta Kippe. Si observem de manera detinguda els seus rostres, aquests se’ns apareixen com a simulades imatges enginyoses amb riques possiblitats associatives.
Kippe treballa amb l’estètica de la publicitat o la fotografia de moda, però que alhora esdevenen –precisament per aquesta referència– una visualització crítica de la interrelació entre les estructures socials i existencials i els factors que hi influeixen des del món de la publicitat de productes i mitjans de comunicació.
Kippe fa servir el mitjà fotogràfic –cada vegada més obert a la manipulació i al dubte– com la il·lusió d’autenticitat. Aquest mitjà li permet captar imatges que ens serveixen per observar les diferències entre els nostres somnis, desitjos, esperances i el que la vida, de fet, va fent de nosaltres. Kippe, pintant i dibuixant a l’interior de la fotografia, aconsegueix que, amb sensibilitat, puguem arribar a identificar la noció de retrat com a expressió del jo interior a traves de l’aparença externa, i redefinir l’humà.
Els seus rostres, sense revelar gens d’ells mateixos, ens hipnotitzen.
Així és l’ètica de Yotta Kippe: agosarada, absurda, escandalosa. Rostres obliterats, blanquejats, sobris, esborrats... El seu treball és com una exploració viva, provocadora i exhaustiva de la cara, més enllà dels seus límits i qüestionant les convencionals idees del retrat.
A la imatge, "L'instant present" d'Yotta Kippe.