Durant els dies 24 i 25 de maig tindrà lloc a Barcelona, una nova edició del congrés internacional
Museumnext, organitzat per Sumo, el CCCB, el MACBA, el Museu Picasso i amb la col.laboració del MNAC.
El projecte ideat fa cinc anys per Jim Richardson té l’objectiu principal de reflexionar sobre el paper de les noves tecnologies en les institucions museístiques.
La present edició de
Museumnext –basat en quatre conferències principals, trenta presentacions i dos tallers– comptarà amb la participació de 350 professionals de 34 països. Els participants debatran entorn de tres eixos temàtics: la participació, el màrqueting digital i els reptes de futur als museus.
Pels que no puguin assistir-hi, el congrés podrà ser seguit en directe per
videostreaming. Dijous 24 a les 14h, Hein Wils del Stedelij Museum i Ferry Piekart (consultor independent), analitzaran com integrar la realitat augmentada als projectes culturals.
El divendres 25 a les 10h, Robin Dowden i Nate Solas (Walker Art Center), explicaran el procesos de creació de l’innovadora web del museu Walker Art Center; i a les 14h Jason daPonte (The Swarm), abordarà com aproximar la tecnologia mòbil als centres culturals.
Els museus catalans donaran a conèixer els seus projectes més recents. El MACBA presentarà el projecte de Ràdio Web MACBA i el recorregut de la seva nova pàgina web; el Museu Picasso parlarà sobre l’estratègia de xarxes socials i mostrarà el seu joc interactiu
Play Miró, i el CCCB, el projecte de co-creació
Pantalla Global.
Eugènia Bertran Sallán