La Fundació Vila Casas presenta la mostra Seqüències, del fotoperiodista Pedro Madueño (La Carlota, Còrdova, 1961).
Fins al 22 de juliol, a Seqüències es mostren vuit sèries que apleguen un total de 43 obres de personatges rellevants del món de la cultura d’àmbit nacional, excepte la seqüència de la ballarina russa Maia Plisetskaia al Gran teatre del Liceu l’any 1988.
Madueño, premi de Fotografia Fundació Vila Casas 2011, ha estat vinculat des de fa 35 anys a la fotografia de premsa, i ha desenvolupat bona part de la seva trajectòria professional al diari La Vanguardia, que ha compaginat amb la docència en diverses universitats de Barcelona.
La mostra, comissariada per Juan José Caballero, se centra en vuit personatges. Les instantànies copsen l’essència dels personatges retratats i aconsegueixen envoltar-lo d’una atmosfera de llum i ombra que emfatitza els trets més destacats de personalitats com ara les d’Antoni Tàpies, fotografiat l’any 1992 al seu estudi davant d’un fragment d’una de les seves obres; el torero José Tomás, que Madueño va retratar l’any 2009; Ferran Adrià, al restaurant El Bulli, l’any 2007; nou retrats del poeta José Hierro, realitzats l’any 2000, i quatre obres de l’any 2011 dedicades a l’escultor Jaume Plensa, les quals ens endinsen en la personalitat de l’artista.
Per Madueño, “el retrat és el gènere més complet, l’essència mateixa de la fotografia”. És, sens dubte, un dels referents fotogràfics per la seva capacitat de crear l’ambient propici, el rigor de la composició i l’originalitat del punt de vista.
A la imatge, detall d'"Antoni Tàpies" de Pedro Madueño.