Fins el 6 d’agost es pot visitar a la Capella de Sant Antoni de Torroella de Montgrí la segona mostra del projecte Perdre les formes de l’artista visual Esteve Subirah (Ullà, 1975). En aquest "Segon exercici" (el primer va tenir lloc al Centre Cultural La Mercè de Girona), Subirah s’aproxima al seu territori natal a partir de l’anàlisi de diferents formes d’ús del territori i de les formes de la seva museïtzació.
La proposta artística articula, de manera oberta, una reflexió sobre la problemàtica de la representació del paisatge. O com apunta el crític d’art Eudald Camps, en el text del catàleg: “(...) Per això als artistes contemporanis els costa tant parlar del paisatge: perquè la seva activitat reflexiva, els seus exercicis – com els anomena Subirah – necessiten acotar el paisatge per convertir-lo en territori, i el territori, en suma de llocs: parcel·les significatives de dimensions humanes on el passat és – fent servir la terminologia d’Henri Bergson – “viscut i actualitzat més que no pas representat”.
A l’exposició torroellenca, s’hi poden veure diverses d’aquestes aproximacions del territori utilitzades pel treball artístic de Subirah, entre aquestes, les fotografies que feien els operaris d’una empresa d’instal·lació i manteniment de les primeres xarxes de telefonia mòbil digital, durant els anys 90, al sector nord-est català, o la volumetria interior de la cova càrstica del cau del Duc, al massís del Montgrí.
Aquesta proposta inclou, també, una peça que se situa a l’espai públic, just a l’inici del passeig Vicenç Bou (cantonada plaça d’Espanya). Es tracta d’una intervenció que es posiciona a favor d’un ús relacional de l’espai públic. La intencionalitat artística ha consistit a marcar i preservar el lloc en atorgar-li una nova condició d’escultura pública.