El Museu Thyssen-Bornemisza reuneix la més àmplia i ambiciosa selecció de l’obra de l’artista nord-americà que s’hagi mostrat fins ara a Europa. Comissariada per Tomàs Llorens i Didier Ottinger, la mostra presenta una selecció de 73 obres i analitza l’evolució de Hopper en dos grans capítols. El primer comença amb el seu pas per l’estudi de Robert Henri a la New York School of Art i el període de formació de l’artista amb obres compreses entre el 1900 i el 1924. La segona part se centra en la producció de la seva etapa de maduresa i repassa la seva trajectòria artística de manera temàtica, de la qual destaca els motius i assumptes més recurrents del seu treball, encara que seguint sempre un fil cronològic.
Tot i ser un pintor molt popular i aparentment accessible, les obres de Hopper (Nyack, 1882 – Nova York, 1967) són un dels fenòmens més complexos de l’art del segle XX, segons consideren els dos comissaris de la mostra. El pintor estatunidenc va ser un dels principals representants del realisme del segle passat. Americanisme i realisme són, des del començament, atributs clau de la seva pintura. Els seus quadres són un fidel retrat del país. Revelen la seva cara més moderna, però sense idealitzar, i mostren la realitat de manera simplificada.
L'exposició es pot visitar fins al 16 de setembre del 2012.
A la imatge, "Morning Sun", 1952 d'Edward Hopper.