L’Espai Eat Art, en col·laboració amb (a)phònica. Festival de la Veu de Banyoles, va inaugurar el mes de juliol l’exposició Kitsch. Marc Vicens. Estampes i mel. A causa de l’èxit de públic i de la bona acollida, l’exposició es prorrogarà fins a finals del mes d’agost.
A la mostra s’exhibeixen una sèrie de vint estampes en les quals Vicens ha treballat durant dos anys. Aquesta nova col·lecció d’estampes profanes està inspirada en algunes de les cançons més conegudes del grup banyolí Kitsch. En aquesta sèrie circulen caps de monstres, formigues, pallassos, titelles, creus, dinosaures, ocells negres, mosques, boques obertes, crits, àngels i foc... En l’exposició Kitsch. Marc Vicens. Estampes i mel, la veu del cantant, Lluís Costabella, pren una nova dimensió amb les il·lustracions de Marc Vicens (Cornellà del Terri, 1972), que ha estampat una sèrie d’imatges partint de temes musicals com ara Dia boig o Déu i el gos.
A les estampes de Marc Vicens, inspirades en les lletres i cançons del grup Kitsch, l’autor ha sabut plasmar en les dues dimensions el profund humanisme de les cançons de Kitsch. Les imatges, amb els seus títols breus i concisos, i una foscor i una ràbia que no són gòtiques ni gratuïtes, reflecteixen fins a quin punt l’individu està sol i indefens en el seu trànsit per un món que mai no acabarà d’entendre.
En aquest treball, Marc Vicens, com escriu Xavier Castillón al text de l’exposició, “ha sabut plasmar en les dues dimensions el profund humanisme de les cançons de Kitsch, amb els seus títols breus i concisos, i una foscor i una ràbia que no són gòtiques ni gratuïtes, sinó que reflecteixen fins a quin punt l’individu està sol i indefens en el seu trànsit per un món que mai no acabarà d’entendre.”
A la imatge, detall d'Oració II de Marc Vicens.