Marisa González (Bilbao 1945) es troba entre els pocs artistes plàstics convidats a participar en la 13 edició de la Biennal d'Arquitectura de Venècia que estarà oberta fins al 25 de novembre de 2012, al Giardini i Arsenale a Venècia. Una sala del Giardini Central Pavilion estarà dedicada enterament a l'edifici del banc HSBC, que Norman Foster va dissenyar a Hong Kong a principis dels vuitanta i que avui dia s'ha convertit en l'epicentre de diversos moviments socials que tenen lloc a la ciutat. La sala està integrada per maquetes i dibuixos originals de Norman Foster, l'emblemàtica fotografia d'Andreas Gursky Hong Kong Bank i diverses videocreacions inèdites del projecte Female open space invaders / Ellas filipinas de Marisa González.
En aquest sentit, l'edifici del banc és el subjecte del projecte desenvolupat per Marisa González per a la Biennal de Venècia que comprèn tant fotografies com nous vídeos, que completen la sèrie Female open space invaders / Ellas filipinas. Aquesta àmplia sèrie es va filmar a Hong Kong amb testimonis de diverses dones i, a Filipines, amb entrevistes als familiars d'aquelles. El projecte, en diferents formats, s'ha exposat en galeries i centres d'art contemporani internacionals.
Female open space invaders / Ellas filipinas busca comprendre la situació actual de la crisi del capitalisme, centrant-se en la reutilització i l'adaptació dels grans centres financers, així com l'impacte a Hong Kong del "boom" en la vida i en la economia de les més de 150.000 dones filipines que treballen en el servei domèstic a Hong Kong. Female open space invaders / Ellas filipinas reflecteix els mecanismes d'apropiació i ocupació del territori i el contrast entre el paisatge financer i l'ús col·lectiu i popular, alhora que realitza una descodificació del monument, amb la transposició dels seus usos i les diverses tipologies de colonització d'aquest, desenvolupant nous habitacles com unitats domèstiques exteriors.