El Centre d’Arts Contemporànies de Vic (ACVIC) inaugura diumenge 7 d'octubre a les 12 el migdia Art+Escola+Entorn, una exposició de treballs realitzats per alumnes d'educació infantil, primària i secundària de diverses escoles. Es composa de dues parts, la primera esdevé una fase més del projecte Art i Escola que en aquesta primera edició s'ha desenvolupat al llarg del curs 2011-2012 i en el que hi participen vint-i-dues escoles. La mostra es podrà visitar fins al 5 de gener del 2013.
EIP Dr. Robert, Camprodon – CEIP El Castell, Tona – CEIP Els Castanyers, Viladrau – CEIP Joan XXIII, Balenyà – CEIP La Sínia, Vic - CEIP Les Escoles, Gurb – CEIP Les Pinediques, Taradell – CEIP Mare de Déu del sòl del Pont, Roda de Ter – CEIP Mossèn Cinto, Folgueroles - CEIP Tomàs Raguer / CEE Ramon Suriñach, Ripoll - Col·legi El Roser, Sant Julià de Vilatorta - Col·legi La Salle, Manlleu – Col·legi Sagrat Cor de Jesús, Vic – Col·legi Sagrats Cors, Centelles – Col·legi Sant Miquel dels Sants, Vic – Escola L’Era de Dalt, Tona – Escola Vedruna, Tona – Escola Vic Centre, Vic – Institut de Taradell, Taradell – Institut La Plana, Vic – Institut La Roca, La Roca del Vallès.
La segona part són els treballs que els artistes Dani Montlleó, Glòria Safont-Tria i Martí Anson han portat a terme amb el alumnes i professors de tres escoles i tres barris de Mataró, prenent com a referència el projecte Al portal de casa_ i els constructors_ de Jordi Canudas realitzat amb l'escola La Sínia al Barri del Remei de Vic. La itinerància i extensió d'aquest projecte va ser impulsat per l'Institut de Cultura de Mataró i presentat en una exposició a Can Palauet.
Ambdues parts de la proposta expositiva es complementen en el fet de treballar la relació entre l'art, l'educació i el territori, i les dues incideixen en l'educació a través de l'art. Una, amb un marcat interès en generar estructures a llarg termini en les que els formadors (o escoles) assumeixin un rol de lideratge acompanyats per especialistes en art. L'altra, generant una interacció entre artistes i formadors, construint metodologies de treball compartit i a partir del model d'artistes en residència.