PalauRobert_Montserrat_970x250

Exposicions

"Símbols convencionals" de Regina Giménez al MAMT

\
La geometria euclidiana es va imposar a Occident cap al segle XVI com a model per representar sobre el paper el món; ho va fer d’una manera tan potent que ara, quan contemplem la realitat, sempre esperem que reflecteixi el que prèviament hem vist sobre el paper. Però resulta que, com demostra en els seus treballs l’artista Regina Giménez (Barcelona, 1966), la realitat és en general poc euclidiana. Regina Giménez ha decidit no respectar cap de les lleis que la matemàtica accepta com a principis inalterables de la geometria, ja sabeu, allò de “coses iguals a una tercera són també iguals entre si”, o que “el tot és major que la part”. El resultat és un món més pròxim al matemàtic Lewis Carroll i l’univers d’Alícia al país de les meravelles que el que ens planteja Google Earth. Un món sense coordenades ni llegendes que ens diguin on hem de ser i què hem de veure en cada moment. Un univers que primer trobem estrany i sorprenent, però aviat descobrim la proximitat del que ens envolta. La trajectòria de Regina Giménez presenta una gran coherència que es basa en la reflexió i l’estudi de la realitat i que desmunta tòpics amb una mirada original i crítica respecte al que realment tenim davant i el que s’espera que veiem (o que directament no veiem). Si en els treballs que va exposar fa uns anys a l’Espai Volart de la Fundació Vila Casas l’artista canvia l’escala de la seva obra anterior, fent-la desmesuradament gran, en l’editorial Eldital’ull –que va fundar fa dos anys amb els artistes Alain Chardon i Rafael G. Bianchi– els llibres que produeix són petites peces d’orfebreria en què la preocupació per l’espai i la forma en què el representem són sempre presents. Aquesta exposició al Museu d’Art Modern de Tarragona, que amb el títol de Símbols convencionals presenta un seguit de “mapes muts que permeten situar imatges fotogràfiques de caràcter arquitectònic, sense cap coincidència geogràfica real, i símbols no realistes, que sense cap informació de la seva llegenda i sense les representacions dels mapes creen composicions de lectura merament plàstica i es converteixen en obres d’abstracció geomètrica, objectives i sense factura personal”, és fruit del 37è premi Tapiró de pintura, que l’artista va obtenir en la convocatòria de la Biennal d’Art 2010, convocada por la Diputació de Tarragona. Es podrà visitar fins al 25 de novembre del 2012. A la imatge, "Símbols convencionals", de Regina Giménez.
180x180La-Galeria-201602-recurs

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90