El Museu Thyssen-Bornemisza de Madrid presenta a partir del 20 de novembre la quarta entrega de Mirades creuades, la sèrie de noves instal·lacions d'obres de les Col·leccions organitzada amb motiu del seu 20è aniversari. Aquest últim muntatge de l'any posa el punt final a dotze mesos de celebracions. La figura del propi baró Hans Heinrich Thyssen-Bornemisza és l'eix sobre el qual s'articula la relació entre dos grans artistes: Lucian Freud (1922-2011) i Jean-Antoine Watteau (1684-1721).
En aquesta ocasió, la instal·lació inclou a més dues obres convidades: Retrat del baró H.H.Thyssen-Bornemisza (Home en una cadira) (1985) i Dibuix de Gran interior W11 (segons Watteau) (1983), préstecs de col·leccions privades. Ambdues acompanyaran a la sala mirador del primer pis dos quadres de Freud i un Watteau pertanyents al Museu: Retrat del baró HHThyssen-Bornemisza (1981-1982), Reflex daurat amb dos nens (Autoretrat) (1965) i Pierrot content (c. 1712). Un fragment d'aquest últim, adquirit pel Baró Thyssen el 1977, va servir de fons al primer retrat que li va fer el pintor anglès entre 1981 i 1982; Freud tenia penjada al seu estudi una reproducció d'aquesta petit quadre que representa a un grup de personatges de la Commedia dell'arte enmig d'un frondós jardí; Pierrot, vestit amb el seu característic vestit blanc, se situa en el centre de la composició. En el seu retrat, Heinrich Thyssen està col·locat en el mateix lloc, fins i tot fa l'efecte que adopta la seva mateixa postura i expressió. La mostra es podrà visitar fins al 17 de febrer del 2013.
A la imatge, detall de "Retrat del Baró" de Lucian Freud.