Amb un espectacular concert solidari de la soprano Ainhoa Arteta, centrat en conegudes peces de bandes sonores de famoses pel·lícules, s'ha posat punt final a la dinovena edició del Festival de Cap Roig. En total, 25 actuacions nacionals i internacionals han conformat un cartell eclèctic i de primer nivell, amb l'objectiu d'oferir un estiu més una experiència cultural única a un públic ampli i divers.
Per l'escenari de Cap Roig han desfilat artistes de la talla de Nile Rodgers & Chic, Sting, Diana Krall, Silvia Pérez Cruz & Marco Mezquida, Maluma, Ben Harper & The Innocent Criminals, Liam Gallagher, Pastora Soler, Luis Fonsi, Rozalén, Jamie Cullum, Katie Melua, Jorge Drexler, Tamburete, Ramón Mirabet, The Vamps, Mag Lari, Vanesa Martín, Álvaro Soler, Eros Ramazzotti, David Bisbal, Morat, La Família del Super 3, Aitana i Ainhoa Arteta.
El Festival de Cap Roig, organitzat per Clipper's Live i impulsat per la Fundació Bancària "la Caixa" i CaixaBank, clausura així la seva dinovena edició amb una xifra de 43.467 espectadors. Al llarg del festival, han assistit a diversos concerts alts dirigents de diferents formacions polítiques, així com personalitats del món social, cultural i esportiu del país.
La repercussió econòmica del certamen també és rellevant. A més de generar 200 llocs de treball estables, segons un estudi realitzat per PwC, el seu impacte en el PIB de Catalunya supera els 18 milions d'euros.
El director general de la Fundació Bancària "la Caixa", Jaume Giró, ha celebrat "la plena consolidació d'aquesta cita cultural en el circuit internacional de festivals d'estiu".
Giró ha subratllat que "el festival no seria el que és sense l'entorn en el qual es duu a terme. Per això, el nostre compromís amb Cap Roig va més enllà de les dates estiuenques. Des que assumís la seva gestió l'any 2011, la Fundació "la Caixa", propietària de l'enclavament de Cap Roig, s'ha preocupat any rere any de la seva adequada conservació, invertint 7 milions d'euros a mantenir i millorar el conjunt del recinte format pel Castell, els Jardins i la plaça. Més de 55.000 mil persones visiten cada any els Jardins, amb independència dels espectadors que acudeixen al Festival".
Per part seva, la directora executiva de Comunicació, Relacions Institucionals, Marca i RSC de CaixaBank, María Luisa Martínez Gistau, ha subratllat "l'èxit organitzatiu, artístic i d'assistència d'aquesta nova edició del Festival de Cap Roig", i ha destacat que CaixaBank "ha complert amb els objectius que s'havia proposat: donar suport al desenvolupament cultural i econòmic del Festival i reforçar el seu compromís de proximitat amb les comarques de Girona".
El director del Festival de Cap Roig i president de Clipper's Live, Juli Guiu, s'ha mostrat també "molt satisfet que una vegada més el públic hagi recolzat tan àmpliament les diferents propostes del festival. Hem apostat per un ampli cartell d'artistes que abastava diferents gèneres, sempre prevalent la qualitat i les figures més destacades del panorama musical nacional i internacional del moment. Em sento molt orgullós del gran esforç de tot el meu equip després d'aquestes 25 nits i els 11 sold outs, ja que hem aconseguit un nou èxit d'assistència aquest any". Guiu ha agraït el seu suport i confiança al conjunt de patrocinadors: "La seva col·laboració contribueix, un any més, a fer del certamen una experiència única que l'avala com un festival boutique de referència a nivell europeu".
Concert solidari i programació per al públic infantil
El festival ha comptat de nou amb una nit solidària. Gràcies a la col·laboració de la Fundació Bancària "la Caixa", CaixaBank i Clipper's Live, una part de la recaptació del concert d'Ainhoa Arteta anirà a benefici de l'Associació AcompanyArt, entitat de la zona que treballa amb la finalitat de convertir els espais d'atenció sanitària infantil en un entorn més càlid i acollidor als ulls i experiència de nens i nenes.
També es reforça Cap Roig Mini, iniciativa que va començar en 2013 com la programació infantil del Festival. Aquest any s'han programat els espectacles de Mag Lari i La Família del Super 3, que han fet protagonistes als més petits de la família.
Un festival compromès amb la sostenibilitat
El Festival de Cap Roig va ser el primer certamen musical del món a rebre el segell Biosphere, que va obtenir en el 2017. Renovat anualment, aquest reconeixement, atorgat per l'Institut de Turisme Responsable (ITR), es basa en els criteris de sostenibilitat establerts en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. El foment del desenvolupament econòmic i social en el territori, la contractació de persones en risc d'exclusió social, el mínim impacte ambiental, la compensació de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle generades durant el Festival i el consum responsable són alguns dels criteris que van permetre que obtingués aquesta distinció.
L'aposta del Festival per la sostenibilitat inclou la compensació de les seves emissions de gasos d'efecte d'hivernacle. Per a aconseguir-ho, es calcula la petjada de carboni, que inclou els consums energètics de l'esdeveniment, els materials lliurats als assistents, el servei de càtering, els desplaçaments i les pernoctacions dels membres de l'organització i dels artistes. L'any passat, la compensació d'aquestes emissions es va realitzar mitjançant la compra de 105 crèdits de carboni del projecte Xina Cookstoves, que redueix els gasos d'efecte d'hivernacle mitjançant la venda de diferents tipus d'estufes millorades que utilitzen excedents de residus agrícoles (una font de combustible 100% renovable). Després de la celebració de l'edició de 2019, també es calcularà la petjada de carboni generada i es compensarà amb el suport a algun projecte d'interès mediambiental.
Oferta gastronòmica de qualitat que converteix el festival en tota una experiència
La gastronomia de qualitat i centrada en productes de proximitat de l'Empordà té una presència destacada en el festival de la mà del prestigiós restaurant Via Veneto. Amb la seva renovada estrella Michelin i els seus 40 anys d'experiència, l'equip de sala es trasllada al complet a Cap Roig durant les nits del festival i, a més, es reforça amb unes 60 persones de la comarca per a aconseguir una plantilla d'unes 100 persones.
La seva oferta gastronòmica en els tres espais (plaça, claustre i restaurant) s'adapta a l'espectador amb propostes de qualitat tenint en compte productes de proximitat i proveïdors locals en un dels paratges més bells de la Costa Brava.
A la imatge, Ainhoa Arteta.