BONART_BANNER_1280x150

Exposicions

"Obra-Col·lecció" a la Fundació Foto Colectania

\
bonart barcelona - 02/01/13
L'exposició Obra-Col·lecció. L'artista com col·leccionista ", comissariada per Joan Fontcuberta, és un projecte de producció pròpia que es presenta per primera vegada a la Fundació Foto Colectania i que documenta una situació actual en creixement: el trànsit del col·leccionisme de creació a la creació com col·leccionisme. A través de l'obra de 10 artistes, Ève Cadieux, Emilio Chapela Pérez, Hans Eijkelboom, Erik Kessels, Martin Parr, Jean-Gabriel Periot, Joachim Schmid, Richard Simpkin, Eric Tabuchi i Penelope Umbrico, aquesta exposició proposa una anàlisi de la fotografia contemporània, una de les línies de programació de Foto Colectania. Coproduïda amb la Fundació Banc Sabadell, l'exposició es podrà veure a Foto Colectania del 21 de febrer al 25 de maig de 2013. A més, coincidint amb l'exposició D'ara en Endavant. La postfotografia a l'era d'internet i la telefonia mòbil, que presenta Arts Santa Mònica, s'organitzaran un conjunt d'activitats paral·leles en col·laboració. En l'escena artística actual és confondre els papers dels seus agents tradicionals: artistes, crítics, comissaris, conservadors, col · leccionistes, galeristes, docents, etc. D'aquests solapaments destaca en gran manera el que es produeix entre l'artista i el col·leccionista. Per al filòsof alemany Walter Benjamin, l'artista modern era una mena de drapaire que seleccionava i acumulava despulles per donar-los formes i sentits nous. Com afirma Joan Fontcuberta, "en un món caracteritzat per la saturació icònica, molts artistes són proclius a recol·lectar i seriar imatges per arribar al que podria justament denominar una obra-col·lecció, és a dir un conjunt d'obres que unides formen una col·lecció amb un propòsit nou, diferent a l'inicial. Així, en determinar un criteri de col·lecció i fer decisions sobre els repertoris possibles, l'autor-col·leccionista projecta la seva experiència i la seva creativitat convertint, en conseqüència, una col·lecció en una obra d'obres. La pulsió de col·leccionar i l'estructura de la col·lecció cobren una naturalesa de poètica artística. En un assaig sobre Arman, un dels artistes precursors de l'acumulació, Umberto Eco oposava una "poètica de l'enumeració del catàleg" a una "poètica de la forma acabada". En paraules d'Eco, "la poètica del catàleg és una característica dels temps de dubte respecte a la forma i naturalesa del món, en oposició a la poètica de la forma acabada, típica dels moments de certesa sobre la nostra identitat". Amb l'exposició Obra-Col·lecció, la Fundació Foto Colectania continua la seva línia de programació centrada en la divulgació i l'anàlisi de la fotografia contemporània mostrada en anteriors exposicions com Rastres (2009), Impressions i comentaris (2010) o Estil indirecte (2011). Després de la seva presentació en Foto Colectania, l'exposició itinerarà a La Laboral, Gijón, el juny de 2013. Obra-Col·lecció. L'artista com col·leccionista presenta aquestes obres: Les Antres (2007-2010) d'Ève Cadieux, Gun (2011) d'Emilio Chapela Pérez; New York by Numbers (2011) de Hans Eijkelboom; In Almost Every Picture # 9 (2010) d'Erik Kessels; Painted Photos (2012) de la col·lecció Martin Parr; Dies Irae (2005) de Jean-Gabriel Periot; Other People 's Photographs"(2008-2011) de Joachim Schmid; Richard & Famous (1989-2012) de Richard Simpkin; Alphabet Truck (2008) d'Eric Tabuchi i Portraits from Flickr Sunsets" (2012) de Penelope Umbrico. A la imatge, fotografia d'Erik Kessels.
Ver_llover_Bonart_180x180 pxBanner Didier 180 x 180 px

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88